خبرگزاری کار ایران

زاهدنیا خبر داد:

ثبت "علت‌نامعلوم" برای 10 درصد فوتی‌های استان خراسان‌شمالی

asdasd
کد خبر : ۳۴۰۳۶۳

علی زاهدنیا کل فوتی‌های خراسان‌شمالی را در سال‌جاری 3 هزار 330 مورد ذکر کرد و گفت: از این تعداد334 فوتی دراستان نامعلوم اعلام شده است.

به گزارش ایلنا از بجنورد، مدیرکل ثبت‌احوال خراسان‌شمالی از راه‌اندازی رسمی سامانه جامع ارائه خدمات الکترونیکی ثبت احوال برای اولین بار در استان خراسان شمالی طی هفته آینده خبرداد و گفت: تا مردم خدمات ثبت‌احوال را از منزل خود دریافت کنند.

علی زاهدنیا افزود: در گام نخست خدمات این سامانه تغییر اسم و نام خانوادگی است  از این طریق این سامانه دیگر نیازی نیست افراد برای ارائه خدمات به ثبت‌احوال مراجعه کنند.

وی افزود: افراد می‌توانند از در منزل اطلاعات مورد نیاز را وارد سامانه کنند و خدمات خود را فرد در قالب  کد‌های پیش‌بینی شده دریافت می‌کند و در پایان شناسنامه جدید با پست به درب منزل فرد متقاضی ارسال خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین تمامی پرداخت‌ها نیز به صورت الکترونیکی در این سامانه تعریف شده و نیاز مراجعه فرد به بیرون منزل ندارد.

مدیرکل ثبت‌احوال خراسان‌شمالی در ادامه به علل 17 گانه فوت اشاره کرد واظهار داشت: طی بررسی های موردی انجام شده مشخص شده در برخی مواقع پزشک معالج علت فوت را تشخیص نداده و این فوت نامعلوم اعلام می‌شود.

زاهدنیا کل فوتی‌های استان را در سال‌جاری 3 هزار 330 مورد ذکر کرد و گفت: از این تعداد 334  فوتی در استان نامعلوم اعلام شده یعنی 10 درصد فوتی‌های استان نامعلوم هستند.

راه اندازی مرکز ساماندهی صدور جواز دفن در استان

مدیرکل پزشک قانونی خراسان شمالی در ادامه به نحوه صدور جواز دفن دراستان اشاره کرد وگفت: پزشک قانونی استان آمادگی لازم برای برگزاری جلسات بازآموزی به  دانشگاه ها در رابطه با نحوه تکمیل صحیح صدور جواز دفن دراستان را دارد.

بابک سلحشور از مرکز ساماندهی صدور جواز دفن طی یکی دو هفته آینده در مرکز استان خبرداد وافزود: این مرکز به عنوان طرح دات پزشک در سراسر کشور در حال اجراست.

وی با بیان این‌که اجرای طرح مذکور در 31 استان کشور درحال اجرا است، تصریح کرد: استان خراسان‌شمالی تنها استانی است این طرح هنوز اجرا نشده است.

وی اظهار کرد: در حال پیگیری اجرای این طرح در استان هستیم تا صدور جواز دفن از طریق پرسنل پزشک قانونی انجام شود تاعلت فوت دقیق مشخص شود.

سلحشور گفت: در این طرح از ارجاع بی مورد اجساد به پزشکی قانونی و مراجع قضایی جلوگیری خواهد شد.

مدیرکل پزشک قانونی خراسان‌شمالی خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح در استان‌های کشور سال گذشته  8 هزار و 500 مورد فوت ارجاع بی‌مورد به پزشک قانونی جلوگیری شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز