خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون بازنشستگان شهرستان بجنورد

هزینه‌های بالای درمانی مشکل بازنشستگان تامین اجتماعی خراسان شمالی است

هزینه‌های بالای درمانی بزرگترین مشکل بازنشستگان تامین اجتماعی خراسان شمالی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بجنورد، رئیس کانون بازنشستگان شهرستان بجنورد، درنشست بررسی مشکلات روسای کانون‌های بازنشستگان تامین اجتماعی استان برگزار شد؛ هزینه‌های بالای درمانی را یکی از مشکلات اصلی بیمه‌شدگان بازنشسته عنوان کرد و گفت: در حالی‌که خارج از شمول 30 درصد هزینه‌های درمانی به بازنشستگانی که نتوانستند هزینه‌های بالای درمانی خود را  از بیمه‌های تکمیلی، درمانی و بیمه تامین اجتماعی خسارت دریافت کنند تعلق می‌گیرد.

شهسوار با بیان اینکه داروهایی که در داروخانه بیمارستان تامین اجتماعی وارد می‌شود اکثرا ارزان قیمت هستند، افزود: بنابراین بیمه شده برای دریافت داروهای گران قیمت و تخصصی مجبور به خرید داروها با هزینه بالا خارج از بیمارستان تامین اجتماعی می‌شود.

رئیس کانون بازنشستگان اسفراین نیز از مشخص نبودن زمان دقیق اعزام بازنشستگان به سفر عتبات عالیات و پرداخت نکردن به موقع وام‌ها به بازنشستگان را از جمله مشکلات کانون بازنشستگان اسفراین اعلام کرد.

اسدی از  حضور نیافتن مسئولان و نمایندگان زیرمجموعه وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی در همایش‌های فصلی کانون بازنشستگان گلایه کرد و پیگیری هر چه سریع‌تر راه‌اندازی صندوق رفاه بازنشستگان تامین اجتماعی را خواستار شد.

رئیس کانون بازنشستگان شهرستان جاجرم نیز به تاسیس درمانگاه جاجرم طی 3 سال گذشته اشاره کرد و گفت: باوجود گذشت مدت مذکور این درمانگاه با وجود امکانات خوب هنوز با کسری چارت نیروی انسانی مواجه است.

علیزاده یکی دیگر از مشکلات این کانون را مسافت این شهرستان با مرکز استان دانست وافزود: با این وجود متاسفانه بعضی بیماران این شهرستان زمان مراجعه به بیمارستان مرکز استان بجنورد پذیرش نمی‌شوند.

کد خبر : ۳۵۵۱۰۷