خبرگزاری کار ایران

دبیراجرایی خانه کارگر خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با ایلنا:

درآمدهای بیمه سازمان تامین اجتماعی متعلق به کارگران است

asdasd
کد خبر : ۳۷۴۳۲۲

دبیر اجرایی خانه کارگر خراسان شمالی گفت: بیمه سازمان تامین اجتماعی یک بیمه بین نسلی است که صددرصد درآمدهای آن متعلق به کارگران است.

فرهاد هدایتی دبیراجرایی خانه کارگر خراسان شمالی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا از بجنورد با اعلام مخالفت در تجمیع بیمه ها گفت: دولت نه تنها آورده‌ای در بیمه سازمان تامین اجتماعی ندارد بلکه صدها هزار میلیارد تومان هم به این صندوق بدهکار است.

وی افزود: بیمه سازمان تامین اجتماعی یک بیمه بین نسلی است که صد درصد درآمدهای آن متعلق به کارگران است.

هدایتی ادامه داد: باتوجه به اصل 44 قانون اساسی مبنی بر واگذاری کارها به بخش خصوصی نمی‌توان صندوق تامین اجتماعی را که متعلق به حق الناس است به صندوق بیمه ای ادغام کرد که خود دچار مشکل هستند.

وی با بیان این که حقوق جامعه کارگری کفاف زندگی یک خانواده را نمی دهد، اظهارکرد: امسال باتوجه به تورم، افزایش حقوق تا حدودی اعمال شد ولی چیزی که امروزه حقوق جامعه کارگری را زایل و معیشت کارگران را سخت کرده افزایش حقوق سال های گذشته است که با نرخ 6 درصد اعمال می شد و با تورم همخوانی نداشت.

وی افزود: از دولت توقع داریم در سال‌های بعد به صورت پلکانی برای افزایش حقوق کارگران متناسب با معیشت آنها اقدام کند.

انتهای پیام/
برزگر
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز