خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت پتروشیمی خراسان:

پروژه GTPP خراسان شمالی تعطیل نشده است

asdasd
کد خبر : ۳۷۶۷۱۳

مدیرعامل شرکت پتروشیمی خراسان گفت: این پروژه توسعه‌ای سال گذشته با حضور رئیس جمهور کلنگ زنی شده بود ، تعطیل نشده و درحال حاضر در حال روشنگری سهامداران هستیم چرا که بین سهامداران اختلاف است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از بجنورد، سید اسماعیل موسوی در نشست خبری با خبرنگاران استان که در محل پتروشیمی خراسان برگزار شد، در رابطه با تاثیرات کاهش قیمت نفت درکشور، گفت: پایین آمدن قیمت نفت و محصولات پتروشیمی در سرمایه گذاری‌های جدید تاثیرات نامطلوبی بجا خواهد گذاشت.

وی افزود: افت قیمت نفت و محصولات پتروشیمی برنامه های سهام داران را به هم ریخته و سرمایه‌إگذاری در این پروژه ملی را به چالش کشیده است.

موسوی با اشاره به نیروی انسانی متخصص و دانش آموخته های دانشگاهی در این استان اظهارد کرد: با توجه به بیکاری نیروها باید پروژه هایی که سود داشته باشد برای استان اجرا کنیم.

وی در ادامه به  پروژه ملی GTPP استان اشاره کرد وگفت: این پروژه توسعه ای که سال گذشته با حضور رئیس جمهور کلنگ زنی شده بود ، تعطیل و باطل نشده است و هم اکنون در حال روشنگری سهام داران هستیم چرا که بین سهام داران اختلاف است.

وی با بیان اینکه وقتی پروژه ای تعریف می‌شود باید سهامداران نیز آن را با توجه به وضعیت و شرایط خود انتخاب کنند، گفت: بیشتر سهامداران طرح توسعه پتروشیمی خراسان صندوق های تامین اجتماعی و بازنشستگی هستند.

وی با بیان اینکه بسیار مشتاق هستیم تا این پروژه را اجرایی کنیم، افزود: نباید صنعت پتروشیمی تعطیل شود بلکه باید طرح ها و پروژه های جدید از جمله همین طرح توسعه پتروشیمی خراسان برای اشتغال بیشتر و توسعه پایدار منطقه تعریف و اجرایی شود.

وی افزود: سرمایه گذاران برای اجرای طرح های توسعه ای باید به توافق برسند و پرونده این طرح هنوز بسته نشده است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی خراسان در رابطه با تعمیرات اساسی واحد آمونیاک پتروشیمی خراسان نیز گفت: با گذشت 20 سال از فعالیت مستمر شرکت پتروشیمی خراسان نیاز به تعمیرات اساسی داشت که پس از 35 روز تعطیلی ، هم اینک خط تولید مجددا با ظرفیت حدود 106 درصدی آغاز شده است.

وی واحد آمونیاک جزء پیچیده ترین، سخت و خطرناک ترین واحد های پتروشیمی دانست و گفت: کوچکترین اشتباه موجب بروز فاجعه زیست محیطی می شود.

موسوی اظهار داشت: هیچ‌کاری در طی تعمیرات اساسی این شرکت پتروشیمی برون سپاری نشده است. تنها در چند مورد تعویض قطعات از ماشین الات دیگران کمک گرفته شد.

وی اظهار کرد: این کارخانه باید بعد از 17 سال تعمیرات می شد اما 21 سال کار کرده است .

وی افزود: با وجود اینکه بیش از چهار سال از حد استاندارد این کارخانه ، بدون تعمیر اساسی کار کرده اما اطمینان خاطر از ایمنی آن داشته ایم.

موسوی همچنین در ادامه با تاکید براین که برای هر صندلی در این شرکت سه نیروی متخصص در حوزه نفت مازاد داریم، اظهارکرد: هم اکنون 400 نفر نیروی نفتی داریم که هم اکنون 100 نفر در رده مدیریت اعلام آمادگی برای کار در شرکت های دیگر از جمله در عسلویه دارند اما به علت اینکه نیروهای بخش دولتی نمی توانند وارد بخش خصوصی شوند از توان این افراد کم تر استفاده می شود.

وی اظهار کرد: هم اکنون این شرکت نیروی متخصص و مدیر دارد اما در شرکت های دیگر به کارگیری نمی شود و این در حالی است سایر شرکت ها نیز با کمبود نیرو مواجه هستند.

انتهای پیام/
برزگر
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز