خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره تامین اجتماعی خراسان شمالی خبرداد:

مهلت بخشودگی جرایم کارفرمایان خوش‌حساب تا 26 شهریورماه

asdasd
کد خبر : ۴۰۰۰۴۰

سرپرست اداره کل تامین اجتماعی خراسان شمالی از بخشودگی جرائم کارفرمایان خوش حساب در راستای کمک به رفع مشکلات واحدهای تولیدی استان تا 26 شهریورماه سال جاری خبرداد.

سید احمد سیدی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، گفت: در راستای اجرای سیاست‌های کلان اقتصاد مقاومتی و بهبود فضای کسب و کار و مصوبه هیات وزیران تمامی کارفرمایان خوش حساب واحدهای تولیدی، صنعتی ومعدنی که در برهه ای از زمان دچار بحران اقتصادی شده اند تا 26 شهریورماه نسبت به ارائه درخواست و تعیین وتکلیف بدهی های خود اقدام کنند مشمول بخشودگی جرایم دوره های مورد نظر خواهند شد.

وی مهمترین اولویت برخورداری از این شرایط را خوش حساب بودن کارفرمایان واحدهای تولیدی صنعتی و معدنی برشمرد و گفت: آن گروه از واحدهای تولیدی، صنعتی و معدنی به دلیل حوادث غیرمترقبه و بلایای طبیعی، نوسانات نرخ ارز و فشارهای ناشی از تحریم های اقتصادی برای پرداخت حق بیمه دچار شده اند با پرداخت اصل حق بیمه از جرایم مربوطه معاف می شوند.

سیدی در رابطه با مستندات و دلایل ابرازی حوادث غیرمترقبه و بلایای طبیعی که کارفرمایانی در برهه‌ای از زمان با آن مواجه شدند، گفت: دراین راستا کارفرمایان می توانند با ارائه مدارک از سوی سازمان مدیریت بحران کشور، استانداری ها و سایر مراجع ذیصلاح مشمول بخشودگی جرایم بیمه ای شوند.

وی همچنین درباره مستندات و دلایل ابرازی تحریم های اقتصادی برای کارفرمایان، اظهار کرد: کارفرمایان می توانند با ارائه مستندات از سوی بانک مرکزی، وزارت صنعت،معدن و تجارت و سایر مراجع ذیصلاح اقدام کنند.

سرپرست اداره کل تامین اجتماعی خراسان شمالی در رابطه با میزان بخشودگی جرایم کارفرمایان، گفت: کارفرمایانی که پرداخت اصل حق بیمه و بیمه بیکاری آنها ظرف مدت 12 ماه از تاریخ توافق با سازمان باشد از میزان 100 درصد بخشودگی جرایم بیمه ای برخوردار می شوند.

وی افزود: همچنین کارفرمایانی که میزان پرداخت اصل حق بیمه و بیمه بیکاری آنها 18 ماه از 85 درصد، 24ماه 75 درصد، 30 ماه 60 درصد و 36 ماه 50 درصد از بخشودگی جرایم بیمه ای بهره مند می شوند.

سیدی در پایان از کارفرمایان استان تقاضا کرد زمان مراجعه خود را به روزهای پایانی مهلت مقرر شده موکول نکنند.

انتهای پیام/
برزگر
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز