خبرگزاری کار ایران

معاون استانداری خراسان شمالی تاکید کرد:

مصوبات کارگروه اسب اصیل ترکمن با جدیت پیگیری شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی گفت: تمام مصوبات کارگروه اسب اصیل ترکمن به دلیل اهمیت این موضوع باید با جدیت تمام پیگیری شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمود دلپسند در کارگروه اسب اصیل ترکمن استان اظهار داشت: اگر بناست در این کارگروه و در حوزه اسب اصیل ترکمن که خراسان شمالی حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد شاهد بروز اتفاقات خوشایندی باشیم باید مصوبات، قبل از برگزاری هر جلسه‌ای مورد پیگیری قرار گرفته باشد.

وی ادامه داد: از صندوق کارآفرینی امید انتظارات بیشتری را برای تحقق وعده های خود در بحث پرداخت تسهیلات بانکی خرید اسب داریم که اگر مشکلات دستور العملی نیز بود نیز به استانداری اعلام شود.

دلپسند همچنین بیمه شدن سوارکاران و اسب در زمان برگزاری مسابقات و جشنواره‌ها را نیز الزامی دانست.

فرماندار شهرستان راز و جرگلان نیز در این کارگروه گفت: با توجه به اینکه برگزاری مسابقات و جشنواره اسب اصیل از اهمیت بسزایی برخوردار است لذا باید با برنامه ریزی دقیق‌تری این مسابقات برگزار شود.

ریواده خاطرنشان کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی برای پرورش دهندگان اسب ضرورت دارد چرا که اطلاعات آنها باید به روز باشد.

وی تصریح کرد: همچنین خراسان شمالی به وجود مرکزی در قالب حراج اسب نیازمند است تا با ایجاد چنین مرکزی بتوانیم به تولیدکنندگان جهت عرضه کالاهای خود کمک شایانی داشته باشیم.

گفتنی است برگزاری جشنواره زیبایی اسب اصیل ترکمن راز و جرگلان، برگزاری جشنواره زیبایی اسب اصیل ترکمن در سال 96 و گزارش سازمان راه و شهرسازی در خصوص پیست اسب دوانی از دستور کارهای این کارگروه بود.

کد خبر : ۴۰۷۷۴۸