خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست خراسان شمالی خبرداد:

برگزاری کارگاه آموزشی مدیریت مشارکتی مناطق محیط زیست در اسفراین

asdasd
کد خبر : ۴۱۴۸۶۴

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: کارگاه آموزشی پایلوت مدیریت مشارکتی سالوک با حضور کارشناسان ملی سازمان حفاظت محیط زیست در شهرستان اسفراین برگزار شد.

به گزارش ایلنا، سید اصغر مطهری گفت: فاز اول طرح مدیریت مشارکتی مناطق محیط زیست در استان خراسان شمالی و در پارک ملی سالوک در حال برگزاری است و فاز دوم آن به زودی آغاز می شود.

وی افزود: در فاز اول کلاس آموزشی برای جوامع بومی محلی حاشیه پارک ملی سالوک و محیط بانان در جهت تعامل بیشتر برگزار شد و در فاز دوم مردم روستاهای هدف بعدی توسط تسهیل‌گران آموزش قرار خواهند گرفت.

وی اظهار داشت: در فاز اول که از سال 93آغاز شد اقداماتی مانند جلب اعتماد و مشارکت جوامع محلی روستاهای سارمران و چهاربید و عشایر منطقه، علامت گزاری مرز سالوک، تابلو گذاری انجام گرفت و در فاز دوم اهالی 3روستای کتلی ،توی و چهار برج و عشایر سارخانلر به همراه محیط بانان آموزش‌های لازم را فرا خواهند گرفت.

مهندس مطهری خاطر نشان کرد: در کارگاه دو روزه فوق با حضور کارشناسان طرح مدیریت و طبیعت‌گردی دفتر زیستگاه‌ها و امور مناطق و استان‌های مدعو برگزار شد. مسائل  حقوقی مدیریت پارک‌های ملی و مناطق حفاظت شده از چهار جنبه مشارکتی، چالش، عدالت و گردشگری مطرح و تجربیات کارشناسان در این حوزه ها مورد بحث قرار گرفت.

وی در بیان اینکه پایلوت سالوک بعنوان پیشرو پایلوت کشوری ارتباط خوبی با جوامع محلی برقرار کرده افزود: برگزار جشنواره صنایع دستی و غذایی در روستای چهار برج که با استقبال بسیار خوب اهالی در حاشیه این کارگاه شده نشان دهنده تعامل خوب و مثبت بین اداره کل محیط زیست و جوامع بومی محلی است.

در پایان این کارگاه جشنواره رقص محلی، مسابقه آشپزی و نمایشگاه صنایع دستی اهالی روستای چهاربید برگزار شد.

لازم به ذکر است اقدامات اجرایی طرح مدیریت مناطق تا سال 98 در مجموعه پارک ملی و مناطق حفاظت شده سالوک ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز