خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی:

دامپزشکی با توزیع شیر خام به صورت فله‌ای مخالف است

asdasd
کد خبر : ۴۱۷۳۱۵

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی با بیان این که دامپزشکی استان با توزیع شیر خام به صورت فله‌ای مخالف است، گفت: تمامی مراکز فروش شیر خام به صورت فله‌ای می بایست مجوز مربوطه را از دامپزشکی دریافت کنند.

به گزارش ایلنا، محمد مهدی احمدی درجمع خبرنگاران استان با اعلام این خبر گفت:  باتوجه به اینکه تب مالت یکی از بیماری های بومی دراین منطقه و در کل کشور است مصرف شیرفله ای یکی از علل انتقال این بیماری از دام به انسان است.

وی به بروز بیماری تب برفکی در میان دام های این استان در ابتدای سال جاری اشاره کرد و از واکسیناسیون فاز دوم این بیماری در بین دام های استان خراسان شمالی خبرداد.

احمدی با اعلام این که واکسیناسیون دام سنگین در این استان رایگان انجام می شود، گفت: این درحالی است که واکسیناسیون دام سنگین در استان ها دیگر تماما هزینه دارد ولی با این حال دامداران استان همکاری لازم را با این اداره کل ندارند و استقبال چندانی نکردند.

وی در رابطه با تلف شدن دام در حیات وحش پارک پردیسان بوستان باباامان بجنورد گفت: این پارک با 36 هکتار مساحت در دولایه فنس کشی شده است.

احمدی افزود: یک راس دام بیمار به این مکان بدون قرنطینه شدن برای نگهداری منتقل شده بود که بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک به سایر حیات وحش در این پارک سرایت کرد.

وی اظهار کرد: در حیات وحش امکان واکسیناسیون و پیشگیری از بیماری وجود ندارد و فقط به شیوه طبیعی مبارزه می شود و اگر حیوانی ضعیف باشد تلف می شود.

احمدی اظهارکرد: بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک بیماری مشترک انسان و دام نیست لذا جای هیچ گونه نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

وی در ادامه با تاکید بر این که دامپزشکی خراسان شمالی موافق ایجاد مجتمع های دامپروری نیست، گفت: در هر مکانی تجمع دام وجود داشته باشد خطر انتقال بیماری وجود دارد.

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی در پایان از واکسیناسیون یک میلیون و 894 هزار راس دام علیه بیماری های مشترک میان دام و انسان طی سال جاری خبرداد وگفت: در سال جاری 238 هزار و 577 راس دام علیه بیماری بروسلوز و 12 هزار و 128 قلاده سگ علیه بیماری هاری واکسینه شده اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز