خبرگزاری کار ایران

سردار نقدی مطرح کرد:

امنیت و اقتدار امروز کشور مدیون مکتب و فرهنگ شهداست

asdasd
کد خبر : ۴۱۹۲۴۷

رئیس بسیج مستضعفین کشور امنیت و اقتدار امروز کشور را مدیون مکتب و فرهنگ شهدا اعلام کرد وگفت: اگر جامعه ای فرهنگ شهادت نداشته باشد دشمن همواره در تمام زمینه ها به آن طمع خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، سردار محمد رضا نقدی در اولین روز کنگره 3000  شهید استان خراسان شمالی که با حضور بانوان ایثارگر این استان در محل دهکده مقاومت سپاه برگزار شد، به 7 هزار شهیده زن انقلاب و دوران دفاع مقدس در کشور اشاره کرد و گفت: این شهدا با تاسی از الگوهای برجسته شهادت در اسلام و الگو برداری از حضرت فاطمه زهرا (س) و حضرت زینب (س) دراین راه قدم برداشتند.

وی افزود: این زنان همان زنانی بودند که نه متحجر و خانه‌نشین و نه ابزار ثروت اندوزی اشراف، بلکه زنانی بودند که هم فرزند ، همسر و زرمنده شهید تقدیم انقلاب کردند.

انقلاب ما مدیون یادواره شهدا است

وی با تاکید بر این که انقلاب ما مدیون یادواره شهدا است، گفت: در معارف دینی اگر تحولات بزرگ در جامعه صورت گرفته مدیون راه شهیدان چون مطهری، دستغیب، مدنی، بهشتی و باهنر است.

وی افزود: اگر مسئله هسته‌ای در کشور ما پیشرفت کرده، پیچیده‌ترین فرمول های هسته ای در کشور ما حل شده و درعرصه فضا هوا و مهندسی پیشرفت کردیم مرهون شهیدان این راه هستیم.

سردار نقدی اظهار کرد: اگر امروز ما محتاج تحول در سبک زندگی هستیم و در صدد یک زندگی ساده هستیم بهترین راه حل این مشکلات مکتب شهدا است نه تنها مشکلات را حل می کند بلکه آنها را ذوب خواهد کرد.

کلید تحول اجتماعی و اصلاح ناهنجاری های اجتماعی ترویج سبک زندگی شهداست

رئیس بسیج مستضعفین کشور کلید تحول اجتماعی و اصلاح سبک زندگی و ناهنجاری های اجتماعی را توجه و ترویج سبک زندگی شهدا دانست وگفت: اگر مکتب شهدا در جامعه  تدوین و ترویج شود دیگر جایی برای سوء استفاده‌های فساد اداری و حقوق نجومی نخواهد ماند.

وی افزود: اگر این درس در مدارس و جامعه ما بازگو و تدوین بشود دیگر ما مشکل آلودگی حجاب در جامعه نخواهیم داشت وتمامی مشکلات ذوب خواهد شد.

امنیت و اقتدار امروز کشور را مدیون مکتب و فرهنگ شهداست

سردار نقدی در ادامه امنیت و اقتدار امروز کشور را مدیون مکتب و فرهنگ شهدا عنوان کرد و گفت: اگر جامعه ای فرهنگ شهادت نداشته باشد دشمن همواره در تمام زمینه ها به آن طمع خواهد کرد.

فرهنگ شهادت فرهنگ ضد خشونت است

سردار نقدی اظهار داشت: متاسفانه امروزه از سوی برخی گفته می شود درس شهید فهمیده از کتاب های درسی دانش آموزان برچیده شود چرا که درس خشونت است درحالی که اینگونه نیست و فرهنگ شهادت فرهنگ ضد خشونت است.

وی با تاکید براین که مکتب شهادت مکتب دفع شهادت است، گفت: درحالی که متاسفانه امروزه دشمن در صدد است با ترویج موسیقی های مبتذل و  افکار خرافی وارد حسینه ها و مراسمات عزاداری ما شود و با نمایش صحنه های از قمه زنی سال های گذشته برخی افراد خرافی را نمونه ای از خشونت مردم این کشور به دنیا نشان دهد .

وی اظهارکرد: در این زمینه همچین نمونه ای از توطئه های اخیر دشمن این است علیه مراسمات عاشورا ما برنامه ریزی کنند و در تقویم ورزشی ما در شب تاسوعا مسابقات ورزشی برگزار کنند. این توطئه ها علیه عاشورا و علیه ترویج فرهنگ شهدا است.

جهاد کبیر چیزی جز شناخت دقیق از سیره عملی شهدا و مقابله با دشمنان نیست

فرمانده سپاه جوادالائمه خراسان شمالی نیز این مراسم گفت: جهاد کبیری که امروز فرماندهی معظم کل قوا بیان فرمودند چیزی جز شناخت دقیق از سیره عملی شهدا در جهت ایستادگی و مقابله با دشمنان نیست.

سردار سید حسن مرتضوی افزود:  یک دهه تلاش همه مسئولان استان و همه مدیران و همراهی خانواده معظم شهیدان امروز به بار نشسته و امیدواریم در این 4 روز حداقل دین و وظیفه که بر عهده ماست را ادا کنیم.

شهدا نیازی به برگزاری این گونه کنگره ها ندارند

استاندار خراسان شمالی نیز دراین مراسم اظهار کرد: قطعا شهدا نیازی به این کنگره ها ندارند، بلکه ما نیازمند استمرار بخشیدن به این گونه کنگره هستیم تا از قافله شهیدان عقب نمانیم.

محمدرضا صالحی افزود: نهضت عاشورا و امام‌حسین(ع) به ما درس امربه معروف و نهی از منکر ، ایستادگی، مذاکره عزتمندانه ، یکپارچکی و وحدت، تدبیر و حکمت همدلی و همراهی داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز