خبرگزاری کار ایران

رئیس‌کانون هماهنگی‌شورای اسلامی‌کار خراسان‌شمالی:

لایحه اصلاح قانون کار اصلاح نیست، تخریب است/ نظر شرکای اجتماعی در قانون کارمدنظر قرار گیرد

asdasd
کد خبر : ۴۳۰۱۲۲

رئیس کانون هماهنگی شورای اسلامی کار خراسان شمالی گفت: لایحه ای که امروز از آن به عنوان اصلاح قانون کار درمجلس شورای اسلامی یاد می‌کنند از دیدگاه جامعه کارگری اصلاح نیست، تخریب است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، محمد صباغیان در همایش گرامیداشت سالروز تصویب قانون کار در جمع کارگران مرکز استان خراسان شمالی، به تصویب قانون کار در 29 آبان سال 69 اشاره کرد و گفت: در حال حاضر لایحه اصلاح قانون کار توسط مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است.

وی افزود: لایحه ای که امروز به عنوان اصلاح قانون کار یاد می کنند از دیدگاه جامعه کارگری اصلاح نیست، تخریب است.

صباغیان متذکر شد: ما کارگران هم اعتقاد داریم قانون کار احتیاج به اصلاح دارد اما اکنون اصلاحی صورت نگرفته است چرا که دولت مجددا در اصلاح قانون کار مواردی را مد نظر قرارداده که در آن زمان مورد اختلاف مجلس و شورای نگهبان بود و بالاخره تشخیص مصلحت نظام ورود پیدا کرد و آن را تصویب کرد.

وی افزود: حال چگونه است مجلس شورای اسلامی قصد دارد مواردی که مجمع تشخیص مصلحت نظام در قانون کار تصویب کرده دوباره بررسی کند.

رئیس کانون هماهنگی شورای اسلامی کار استان با تاکید بر این که لایحه ای که امروز در مجلس مطرح می شود صراحتا مغایر با قانون اساسی است، گفت: با این لایحه آزادی مشروط هر فرد می‌تواند داشته باشد را هدف قرار داده است چرا که در اصل قانون اساسی صراحتا بیان شده است آزادی های مشروط را هیچ مقام چه حقیقی و حقوقی حق سلب آن را ندارد.

وی ایراد دوم در این خصوص را مربوط به قوه مقننه و وکلایی که با رای همین مردم به مجلس ورود پیدا کردند برشمرد و گفت: این لایحه  با ماده 25 و 73  قانون کار هم مغایرت دارد.

صباغیان متذکر شد: در این رابطه از نمایندگان مجلس توقع داریم لایحه اصلاح قانون کار را در هر مرحله ای است قطع و به بدنه دولت برگردانند و هر اصلاحی در قانون کار می خواهد اتفاق بیفتد باید نظر شرکای اجتماعی درنظر گرفته شود.

صباغیان اظهارکرد: متاسفانه برخی نقش ما شرکای اجتماعی را مشاوره در نظر گرفتند درحالی که این یک تفسیر شخصی است و ما جامعه کارگری تحت هیچ شرایطی از این موضوع کوتاه نخواهیم آمد و از تمام تربیون ها و ظرفیت و پتانسیل نیروی کارگری در حمایت از حقوق کارگران استفاده خواهیم کرد.

وی افزود: بر همین اساس از دولت تدبیر و امید و هیات دولت و وزیر تعاون، کارو رفاه اجتماعی توقع داریم جامعه کارگری که با این بدبختی و فلاکت روزگار خود می‌گذارند از این بدبخت‌تر نشود و این لایحه را مجددا از مجلس بخواهند و نظر شرکای اجتماعی را در آن منظور کند .

رئیس کانون هماهنگی  شورای اسلامی کار استان موضوع دیگر جامعه کارگری را بحث ادغام درمان تامین اجتماعی به بیمه سلامت دانست وگفت: منافع سازمان حق الناس است و منافعی است از جیب کارگر در یک صندوق ذخیره می شود تا بعداز 30 سال خدمت این افراد بتواند از این منافع درآینده استفاده کنند.

صباغیان گفت: خوشبختانه امروز صدای کارگران جواب داد و در برنامه ششم بحث ادغام سازمان تامین اجتماعی به حاشیه رفت اما این دلیل بر قطع تمام ماجرا نیست فقط به مدت 5 سال این موضوع در آرشیو قرار گرفت. بایستی کارگران با همین حمایت و همدلی این موضوع  را کلا از بین ببریم.

وی مسئله دیگر را بحث ترویج استاد وشاگردی دانست که  متاسفانه در قانون کار تفسیرهای متفاوتی مطرح شده  امیدواریم این مسئله اتفاق نیفتد.

وی ادامه داد: امیدواریم مواد اصلی قانون کار که در این لایحه اصلاحی نشانه گرفته اتفاق نیفتد و دوباره امنیت حداقلی کارگران به مخاطره نیفتد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز