خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی:

حمایت مجلس در تصویب پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی بنیه مالی سازمان را افزایش می دهد

asdasd
کد خبر : ۴۴۰۵۴۵

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی گفت: حمایت نمایندگان مجلس در تصویب پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی بنیه مالی سازمان را افزایش می دهد

به گزارش ایلنا، محمد علی عباس زاده ، مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی با اعلام این مطلب به بدهکاری میلیاردی دولت به سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد واظهار داشت: متاسفانه همه ساله بدهی دولت به سازمان درحال افزایش است و این مهم باعث مشکلاتی در اجرای صحیح تعهدات سازمانی شده است .

وی همچنین یکی از مطالبات اصلی بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی را همسان سازی حقوق بازنشستگان ذکر کرد که همواره از خواسته های مهم این قشر بوده تا نسبت به رفع نابرابری و اجرای کامل قانون که همان همسان سازی حقوق و مزایای بازنشستگان و مستمری بگیران است اقدام شود.

عباس زاده براین اساس از بررسی تدوین و تصویب ماده 13 برنامه ششم توسعه در مجلس شورای اسلامی درباره تعیین تکلیف پرداخت بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی خبرداد و اظهار داشت: به طور حتم تصویب و تعیین تکلیف پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی بهبود خدمات بیمه ای را برای جامعه بزرگ بیمه شدگان به ارمغان می آورد .

وی به سه بند ماده 13 نیز اشاره کرد و بند اول این ماده را در رابطه با پرداخت بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد که سازمان با آن موافق است .

وی افزود: بند ب ماده مزبور تهدید منابع سازمان و منافع بیمه شدگان را به دنبال دارد که سازمان و تشکل های کارگری و کانون بازنشستگی با آن مخالف است.

عباس زاده همچنین در رابطه بند ج ماده 13 نیز گفت: این بند همسان سازی حقوق بازنشستگان را به ارمغان دارد به شرطی که منابع مالی درآن لحاظ شود چراکه سازمان و تشکل های کارگری و کانون های بازنشستگان به شرط تامین منابع با آن موافق هستند.

وی ابراز خرسندی کرد با تصویب این لایحه وتحقق این برنامه در مجلس شورای اسلامی بارقه ای امید شامل امکانات و خدمات بیمه ای، درمانی و رفاهی مطلوبتر از گذشته برای مستمری بگیران وبازنشستگان این سازمان فراهم می کند.

عباس زاده ادامه داد: همچنین با تحقق این مطالبه مهم بنیه مالی سازمان تامین اجتماعی تقویت خواهد شد و بخش اعظمی از خواسته ها وانتظارات جامعه بازنشستگان وکارگران این سازمان محقق می شود.

وی افزود: به راستی که این موضوع درراستای حفظ و ارتقای منابع بازنشستگان و بیمه شدگان بسیار حائز اهمیت و تاثیرگذار است.

وی اظهارکرد: همچنین تصویب و تعیین تکلیف پرداخت بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی جامعه کارگران این سازمان را بسیار امیدوار کرده است .

عباس زاده افزود: براین اساس انتظار داریم با تصویب پرداخت بدهی دولت بتوانیم در راستای بهبود معیشت و کیفیت زندگی نیمی از مردم کشور که اکثرا از اقشار متوسط جامعه هستند حرکت کنیم.

وی بر توجه به قشر زحمتکش کارگران و بازنشستگان این سازمان که از جمله سرمایه های اصلی این سازمان هستند تاکید کرد وخواستار حمایت های بیش از پیش نمایندگان مجلس شورای اسلامی به جامعه کارگران و بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی شد.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی متذکر شد: براین اساس از نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتظار می رود در هنگام بررسی لایحه مزبور منافع عموم بیمه شدگان ومستمری بگیران را درنظرگرفته و به طور جد از تهدید منابع سازمان جلوگیری کنند.

عباس زاده در ادامه به 42 میلیون نفر بیمه شده اصلی سازمان تامین اجتماعی در کشور اشاره کرد وکل بیمه شدگان اصلی استان خراسان شمالی را 110 هزار نفر ذکر کرد که با افراد تحت پوشش آن به بیش از 320هزار نفر می رسند.

وی از وجود بیش از 12 هزار مستمری بگیر بازنشسته در استان خراسان شمالی خبرداد و کل مبالغ واریزی مستمری بگیران این استان را ماهیانه حدود 20 میلیارد تومان اعلام کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز