خبرگزاری کار ایران

تجمع کارگران تاسیسات اداره بنادر و دریانوردی خوزستان مقابل فرمانداری/ کارگران: امنیت شغلی نداریم، دستگاه‌های اجرایی به وظیفه ذاتی خود عمل کنند

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۷۷۷۳

تعدادی از کارگران اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان (منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی) به دنبال عدم اجرای مصوبات کمیسیون‌ کارگری، شرایط بد کاری، نبود امنیت شغلی و اخراج نمایندگان کارگری دست به تجمع اعتراضی مقابل ساختمان فرمانداری زدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، امروز یکشنبه پنجم اردیبهشت ماه تعدادی از کارگران سرویس و نگهداری شبکه برق و تاسیسات آبفا و تهویه اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان (منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی) در پی عدم اجرای مصوبات کمیسیون کارگری توسط کارفرما، ممانعت از ایجاد تشکُل کارگری و رعایت نکردن مجوزهای داده شده از سوی سازمان کارگری و کارفرمایی مقابل ساختمان فرمانداری این شهرستان دست به تجمع اعتراضی زدند.

این کارگران می گویند: جهت تشکیل شورای اسلامی کار که اقدامات و مجوزهای برگزاری انتخابات آن نیز صادر شده، اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان (منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی) ممانعت کرده و با کارگران نیز برخورد داشته است.

سندسازی و ارائه گزارش‌های تخلف علیه کارگران که به گفته کارگران واقعیت ندارند و همچنین اقدام به اخراج نمایندگان کارگران از دیگر موضوعاتی بود که این کارگران به آن اشاره کردند.

کارگران اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان (منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی) ضمن ابراز نارضایتی از عملکرد رئیس اداره برق، تاسیسات و دستگاه نظارت این اداره، اضافه کردند: منشاء ایجاد شرایط متشنج در محیط کار انتصاب تحمیلی سرپرستان کار برای برخورد با کارگران در اداره کل بنادر است.

یکی از کارگران افزود: علیرغم پیشنهاد کارگران و نمایندگان کارگری در خصوص حل مشکلات، مسئولین اداره کل سازمان بنادر شهرستان به جای حل مشکلات سعی بر ظاهرسازی در حل مشکلات و تعهدات خود داشته اند.

وی ادامه داد: عدم اجرای بخشنامه ها و دستورالعمل های شورای عالی کار، مصوبات کمیسیون کارگری و مفاد آن ها به بهانه موافقت‌ نکردن سازمان مناطق ویژه و شورای عالی مناطق ویژه تنها به کارگران ضرر می رساند.

این کارگران شرایط بد کاری، نبود امنیت شغلی و آیین نامه قانونی بین کارگر و کارفرما را از دیگر مشکلات کار خود عنوان کردند و گفتند: با توجه به مکاتبات قبلی از طرف نمایندگان مجلس و شورای تامین شهرستان مبنی بر ضمانت اجرای مصوبات کمیسیون کارگری تاکنون نتیجه ای حاصل نشده است.

گفتنی است، اواخر دی ماه سال گذشته جلسه‌ای با حضور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی جهت پیگیری مصوبات کمیسیون کارگری شهرستان بندر ماهشهر و بندر امام خمینی مبنی بر اجرای مقررات اشتغال و قوانین کار برگزار و بر بازرسی مناطق کار در شهرستان تاکید شد.

انتهای پیام/
سروش یوسفی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز