خبرگزاری کار ایران

رئیس ستاد انتخابات خوزستان خبر داد:

انتخابات شورای شهر اهواز الکترونیکی انجام می‌شود/ وجود بیش از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر واجد رأی در خوزستان

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۰۹۲۷

رئیس ستاد انتخابات خوزستان، گفت: انتخابات شورای شهر در اهواز به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود که به این منظور بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ صندوق اخذ رأی الکترونیکی در ۵۳۷ شعبه شهری تدارک دیده شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، رضا نجاتی در نشست خبری پیرامون نحوه برگزاری انتخابات اظهار کرد: هماهنگی‌ها و تلاش‌های لازم در راستای برگزاری انتخابات خوب و اجرای کامل قانون و اصل بی‌طرفی انجام شده است.

وی با بیان اینکه سلامت انتخابات موردتوجه بوده و رقابت سالم‌، تمهیدات امنیتی و انتظامی برای مشارکت حداکثری در نظر گرفته شده، افزود: همه دشمنان درصدد هستند تا انتخابات کم‌رنگ باشد و مردم پای صندوق‌های رأی نیایند.

رئیس ستاد انتخابات خوزستان ادامه داد: همه امکانات فراهم شده و در همه فرمانداری‌ها از نظر امکانات حمل و نقل، نیرو و تهیه لوازم بهداشتی در بحث ضد‌عفونی شعب در برنامه قرار گرفته و در این زمینه مشکلی نیست. همچنین در سال جاری به دلیل کاهش تراکم در شرایط کرونایی ۱۵ درصد افزایش شعب نسبت به دوره قبل داشته‌ایم.

نجاتی با اشاره به اینکه رابطان بهداشتی در شعب انتخاباتی حضور دارند و پروتکل‌ها کاملا رصد خواهد شد، گفت: ساعت ۷ صبح جمعه انتخابات آغاز خواهد شد و اعضای شعب از ساعت ۵ صبح باید همه تعرفه‌ها را تحویل بگیرند.

وی عنوان کرد: فقط در اهواز انتخابات شورای شهر الکترونیکی است و بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ صندوق اخذ رأی الکترونیکی در ۵۳۷ شعبه شهری مستقر خواهد شد. همچنین متولدین ۲۸ خرداد ۱۳۸۲ به قبل می‌توانند در رأی‌گیری شرکت کنند.

رئیس ستاد انتخابات خوزستان خبر داد: محدودیت‌های شبانه برای کرونا در روز پنجشنبه و جمعه برداشته شده و ممنوعیتی برای تردد خودرو وجود ندارد.

نجاتی همچنین در خصوص تعداد شعب اخذ رأی در استان، گفت: ۴ هزار و ۱۸۳ شعبه اخذ رأی در خوزستان ۲ هزار و ۲۹۶ شعبه شهری و یک هزار و ۸۸۷ شعبه روستایی وجود دارد که از این تعداد ۸۰ شعبه سیار است. ۴ میلیون برگ تعرفه ریاست جمهوری و ۴ میلیون و ۲۴۰ هزار تعرفه شورای دریافت شده است و از بابت تعرفه هیچ مشکلی نداریم.

وی همچنین تعداد کل نامزد‌های شورای شهر را ۴ هزار و ۴۶۵ نفر اعلام کرد و گفت: بیش از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از شهروندان خوزستان واجد شرایط رأی هستند.

گفتنی است، انتخابات شورای شهر و روستا در ۸۷ شهر برای ۴۷۹ کرسی پارلمان شهری برگزار می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات خوزستان افزود: تاکید شده قطع برق نداشته باشیم و همه شعب استانداردهای لازم بهداشتی و ضدعفونی را رعایت کنند.

انتهای پیام/
سروش یوسفی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز