خبرگزاری کار ایران

رئیس ستاد انتخابات استان خبر داد:

آغاز بررسی شکایت داوطلبین شورای شهر/ دقت لازم در بررسی شکایت داوطلبین صورت می‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۶۱۷۶

رئیس ستاد انتخابات خوزستان از آغاز بررسی شکایت داوطلبین شورای شهر خبر داد و گفت: در بررسی شکایت داوطلبین دقت لازم انجام می شود.

به گزارش ایلنا از خوزستان، رضا نجاتی یکشنبه شب ششم تیرماه در گفت و گوی تلویزیونی در خصوص چگونگی بررسی و بازنگری آرای شورای شهر اهواز، اظهار کرد: ملاک ما قانون بوده و همه ملزم به اجرای آن هستیم. با رأی مردم اعضا شورای شهر مشخص و سهمیه‌بندی انجام نشد.

وی افزود: همه داوطلبین که نسبت به نتایج انتخابات اعتراض دارند توجه داشته باشند که تعداد بالای کاندیدای ۲ قوم بزرگ استان باعث تقسیم رأی‌ها شد.

رئیس ستاد انتخابات خوزستان با بیان اینکه، فرایند انتخابات توسط هیات اجرایی و نظارت هیات نظارت انجام شد، گفت: بررسی شکایت‌ها از امروز آغاز و تا پنج روز در هیات اجرایی ادامه دارد و بعد از آن پنج روز در هیات نظارت شهرستان و در صورت اشکال در اختیار هیات های نظارت استان قرار می‌گیرد و در صورت نرسیدن به نتیجه نهایی به مدت ۱۵ روز برای بررسی در اختیار هیات های نظارت مرکز قرار می‌گیرد.

نجاتی بیان کرد: از ۵۳۳ صندوق رأی در اهواز یک مورد هم باطل نشد. این اطمینان را به داوطلبین می‌دهیم که فرایندهای در حال انجام توسط هیات های اجرایی و نظارت بر اساس بی‌طرفی است.

وی در خصوص طولانی شدن روند اعلام نتایج شورای شهر اهواز تصریح کرد: انتخابات تا ساعت ۲ بامداد زمان برد و در بعضی شعب با توجه به اینکه درب شعب بسته شد تعدادی از مردم حضور داشته و در حال رأی دادن بودند. در مرحله اول شمارش آرا ریاست جمهوری انجام و تا اواخر روز شنبه ادامه داشت و بعد از آن شمارش آرا شورای شهر آغاز و تا روز سه‌شنبه به طول انجامید ولی هیات نظارت بر اساس وظیفه قانونی خود برای دقت در شمارش و صیانت از آرا مردم زمان اعلام نتایج را تأخیر انداخت.

رئیس ستاد انتخابات خوزستان اضافه کرد: داوطلبین توجهی به اخبار کذب در فضای مجازی نکنند. این اطمینان را به آن‌ها می‌دهیم که در بررسی شکایت آن‌ها با دقت لازم صورت گیرد. همچنین انتظار داریم همان‌طور که عوامل اجرایی و هیات نظارت بر اساس چهارچوب قانون عمل می‌کنند داوطلبین نیز به قانون پایبند باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز