خبرگزاری کار ایران

معاون برنامه‌ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه‌ای خوزستان خبر داد:

تولید ۱۷۰۷۷ گیگاوات ساعت برق توسط نیروگاه‌های خوزستان

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۰۲۰

نیروگاه‌های خوزستان در شش ماه اول سال جاری ۱۷۰۷۷ گیگاوات ساعت برق تولید کردند‏.

ایلنا: معاون برنامه ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: تولید برق کل استان در نیمه نخست سال جاری برابر با ۱۷۰۷۷ گیگاوات ساعت بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل۷/۴ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، عبدالرسول زرگر در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار این شرکت افزود: سهم نیروگاههای برق آبی از ابتدای سال ۹۲ تا پایان شهریور ماه برابر ۴۶ درصد و نیروگاه‌های حرارتی ۵۴ درصد کل تولید انرژی تولیدی بوده که نیروگاههای حرارتی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱۲ درصد کاهش تولید داشته‌اند.

زرگر همچنین افزود: نیروگاههای حرارتی و گازی استان شامل رامین، زرگان، آبادان، خرمشهر و فجر هستند که در سال گذشته ۹۲۵۹ گیگاوات ساعت تولید داشته‌اند که از این میزان ۵۸ درصد توسط بخش دولتی(نیروگاه رامین) و ۴۲ درصد توسط نیروگاه‌های بخش خصوصی تولید و به شبکه تحویل شده است.

وی اظهارداشت: نیروگاه‌های حرارتی استان در این دوره به طور متوسط در هر روز بیش از ۴۹ گیگاوات ساعت برق تولید و به شبکه تحویل داده‌اند.

وی با تقدیر و تشکر از مردم شهید پرور خوزستان بابت همکاری در مدیریت مصرف انرژی الکتریکی در سال جاری تاکنون گفت: با توجه به اینکه هنوز در ماه‌های گرم سال بسر می‌بریم و نیاز به تامین انرژی الکتریکی مشترکین برای تامین رفاه عمومی ضروری است، امیدواریم فرهنگ استفاده بهینه از انرژی الکتریکی در کلیه اقشار جامعه به طور جدی مَد نظر قرار گیرد.

زرگرافزود: گرچه شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تمهیدات لازم جهت تامین برق مطمئن و پایدار را برای کلیه مشترکان فراهم نموده اما به منظور افزایش قابلیت اطمینان شبکه و استفاده بهینه از انرژی الکتریکی ضرورت مدیریت مصرف برق خصوصاً در ساعات پیک از ساعت ۱۳ الی ۱۶ و از ساعت ۱۹ الی ۲۳ توسط کلیه مصرف کنندگان لازم و ضروری است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز