خبرگزاری کار ایران

توسط یگان‌های حفاظت محیط زیست؛

مقابله با شکارچیان غیرقانونی در خوزستان ادامه دارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۷۱۳

با توجه به شروع فصل «باز» گیری در استان خوزستان، تاکنون ده‌ها شکارچی متخلف دستگیر و تحویل دستگاه‌های قضایی شدند.

ایلنا: نیروهای یگان ویژه حفاظت محیط زیست شهرستان‌های مختلف خوزستان، تاکنون موفق به دستگیری ده‌ها شکارچی متخلف و تخریب کوخه‌های صید شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، در تازه‌ترین این اقدامات در شهرستان شوشتر، ۵ متخلف که اقدام به شکار کرده بودند دستگیر شدند.

در این رابطه علی فتحی‌نیا رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شوشتر گفت: این متخلفین که به قصد شکار وارد منطقه حفاظت شده کرایی شده بودند، قبل از موفقیت به انجام قصد خود، توسط محیط‌بانان و یگان حفاظت محیط‌زیست شهرستان دستگیر و به جرم شروع به شکار به دستگاه قضایی تحویل داده شدند.

وی افزود: با تلاش و پیگیری حقوقی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان، ۳ نفر متخلف شکار پرنده نیز در دادگاه شوشتر محکوم و ۲ قبضه اسلحه شکاری(ساچمه‌زنی) با دستور مقام قضایی به نفع دولت ضبط شد.

حسن آقا شیر محمدی رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رامهرمز نیز گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان‌های رامهرمز و رامشیر موفق به تخریب ۱۰ باب کوخه، کشف و ضبط ۱۳ رشته تور و یک بهله سنقر، ۱۳ قطعه کبوتر، ۵ بهله دلیجه از متخلفین شکار و صید شده‌اند.

وی افزود: در این مدت ۲۰ عدد تله زنده‌گیری پرنده، هوبره نیز ضبط و کشف و متخلفین نیز برای پیگیری مراحل قانونی به مراجع قضایی شهرستان معرفی شدند.

علی رزاقی رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان امیدیه نیز در خصوص عملکرد این اداره در فصل بازگیری گفت: در نیمه اول فصل بازگیری مامورین یگان حفاظت محیط زیست امیدیه با همراهی نیروهای کمکی حفاظت محیط زیست استان ضمن گشت و کنترل حوزه استحفاظی موفق به تخریب ۲ باب کوخه و تعداد ۳۷ تله هوبره شدند.

وی افزود: علاوه بر این، ۲ رشته تور زنده گیری کشف و ضبط و ۲ بهله پرنده دلیجه، ۲ قطعه کبوتر و ۲ قطعه گنجشک کشف و رهاسازی شد.

وی افزود: در طول این مدت ۳ نفر شکارچی نیز دستگیر شدند که از آن‌ها ۲ قبضه اسلحه شکاری، ۵۳ عدد فشنگ، لاشه ۲ قطعه پرنده حمایت شده دراج، ۳ قطعه تیهو، یک قطعه مرغابی و یک قطعه کبوتر کشف و ضبط شد و متخلفان به مراجع قضایی معرفی شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز