خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراثفرهنگی خوزستان پیشنهاد داد:

استفاده از صنایع‌دستی به جای سوغاتی‌های حجاج

کد خبر : ۱۱۲۲۱۸

بهتر است به جای اهدای سوغاتی‌های غیرایرانی و بی‌کیفیت از صنایع دستی با کیفیت خوزستان در این باره استفاده شود.

ایلنا: مدیر کل میراثفرهنگی صنایع دستی و گردشگری خوزستان اظهار کرد: معمولا حجاج پس از بازگشت از سفر حج به افرادی که برای زیارت قبولی به دیدارشان می‌روند سوغاتی‌هایی اهدا می‌کنند که همگی به نوعی معنوی است و بهتر است به جای اهدای سوغاتی‌های غیرایرانی و بی‌کیفیت از صنایع دستی با کیفیت خوزستان در این باره استفاده شود.
به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان افشین حیدری با اشاره به اینکه صنایع دستی خوزستان توانمندی زیادی دارند، گفت: سجاده‌ها و دیگر صنایع دستی خوزستان که توانمندی و قابلیت سوغاتی را دارند باید تهیه شوند تا به نوعی از صنایع دستی خوزستان و اشتغال داخلی حمایت شود و ارز از کشور خارج نشود.

وی گفت: تلاش کرده‌ایم تا ۳۰۰ هزار دلار صادرات صنایع دستی در سال را به ۱۰ میلیون دلار برسانیم و این تنها گام نخست برای دور خیز حمایت از صنایع دستی خوزستان به شمار می‌آید.

حیدری تاکید کرد: برای حمایت بیشتر از بخش صنایع دستی خوزستان تلاش شده است تا با سهولت صادرات و احداثبازارچه توزیع و عرضه صنایع دستی گامی مهم برداریم.

مدیر کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان تاکید کرد: صنعتگران خوزستان نیازمند حمایت هستند و خرید مردم خوزستان از تولیدات صنعتگران خوزستانی به نوعی حمایت از این بخش مولد و اشتغال‌زاست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز