خبرگزاری کار ایران

با هدف پیشگیری از بروز بیماری‌های فصلی؛

کنترل میکروبی و بهداشتی آب شرب خوزستان تشدید می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۸۶۱

موردی از وبا در خوزستان گزارش نشده است. / در ۶ ماهه نخست امسال ۱۴۲ هزار و ۲۰۰ مورد کلر زنی انجام شده است.

ایلنا: مدیر عامل شرکت آبفای خوزستان از افزایش کنترل آزمایشات میکروبی و بهداشتی آب شرب استان همزمان با آغاز پیک دوم وبا در خوزستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، محمدعلی صنیعی‌نژاد عنوان کرد: به منظور پایداری کیفی آب آشامیدنی در شرایط ویژه با توجه به شروع پیک دوم وبا یا التور با آغاز فصل پاییز که از جمله بیماری‌های بومی خوزستان است اقدامات لازم در راستای افزایش سطح بهداشت آب متناسب با استانداردهای ملی و رهنمودهای سازمان بهداشت جهانی صورت گرفته است.
وی خاطر نشان کرد: برنامه ریزی نظاممند برای تهیه و تامین کلر و مشتقات آن و ساماندهی و توسعه ایستگاه‌های گندزدایی و ایمن سازی تاسیسات مرتبط به گونه‌ای انجام شد که طی نیمه اول امسال ۴ دستگاه کلر زنی گازی در مسجدسلیمان و رامهرمز و ۲ دستگاه کلر زنی مایع در شهرهای دهدز و سالند نصب و راه اندازی شده است.
صنیعی‌نژاد تعداد دستگاههای کلر زنی گازی و دستگاه کلر زنی مایع در مدار شرکت آب و فاضلاب خوزستان را به ترتیب ۸۶ دستگاه کلر زنی گازی و ۳۳ دستگاه کلر زنی مایع اعلام کرد.
رئیس هیئت مدیره شرکت آبفای خوزستان با بیان این مطلب که آزمایشگاه‌های میکروبی استان به منظور مقابله با بیماریهای آب به خصوص وبا به تجهیزات و دستگاههای پیشرفته و اتوماتیک بدون آلودگی محیطی، به ویژه کدورت و هدایت الکتریکی آب تجهیز شده‌اند گفت: در ۶ ماهه نخست امسال ۱۴۲ هزار و ۲۰۰ مورد کلر زنی انجام شده و این در حالی است که تعداد آزمون‌های میکروبی استان به ۲۲ هزار و ۲۰۰ مورد می‌رسد.
وی آمادگی شرکت آبفای استان برای کنترل آب آشامیدنی و نمونه‌گیری‌های متعدد از نظر وجود عوامل میکروبی، کنترل نشتی‌ها و شکستگی شبکه‌های آب و فاضلاب، و آماده باش کامل گروههای عملیات شبکه و شکستگی‌ها را از جمله اقدامات متعدد این شرکت در زمینه پیشگیری از بیماری وبا عنوان کرد.
صنیعی‌نژاد با اشاره به اینکه آزمایشگاه کنترل کیفیت شرکت آبفا خوزستان سال‌هاست که به‌عنوان آزمایشگاه معتمد محیط زیست کشور فعالیت می‌کند، اذعان داشت: خوشبختانه با کلیه اقدامات صورت گرفته در بخش کنترل کیفی آب در سطح استان خوزستان هیچگونه بیماری‌های ناشی از آلودگی آب و حتی یک مورد بیماری وبای التور در شهرهای استان گزارش و یا مشاهده نشده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز