خبرگزاری کار ایران

مدیر کل میراثفرهنگی خوزستان خبر داد:

راه‌اندازی اداره میراثفرهنگی در امیدیه

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۱۲۴

شهرستان امدیدیه در بخش معماری نفت داشته‌‌های زیادی دارد و باید کوشید این آثار حفظ شوند.

ایلنا: مدیر کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان از راه‌اندازی اداره میراثفرهنگی در شهر امیدیه خبر داد.
به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، افشین حیدری اظهار کرد: شهرستان امیدیه دارای آثار تاریخی صنعتی و تپه‌های تاریخی است و باید برای حفاظت از این آثار متولی در نظر گرفته می‌شد و به این دلیل اداره میراثفرهنگی در این شهر راه‌اندازی شده است.
وی با اشاره به اینکه شهرستان امیدیه در بخش نفت دارای تاریخچه‌ای طولانی است، افزود: شهرستان امیدیه در بخش معماری نفت داشته‌‌های زیادی دارد و باید کوشید این آثار حفظ شوند.
وی با اشاره به اینکه داشته‌های تاریخی را باید حفاظت کرد، گفت: نمی‌گذاریم کسی به آثار تاریخی دست اندازی کند و به این دلیل در راستای حفاظت از آثار تاریخی گام بر می‌داریم.
حیدری گفت: راه‌اندازی اداره میراثفرهنگی در هر شهری می‌تواند در راستای رونق بخشیدن به آثار تاریخی و حفاظت از آنها نقش مهمی ایفا کند و در این زمینه در حال تلاش هستیم تا در شهرهایی که نمایندگی و اداره میراثفرهنگی وجود ندارد اقدامات لازم برای ایجاد اداره میراثفرهنگی انجام شود.
وی خاطر نشان کرد: شهرستان امیدیه در گام نخست راه‌اندازی شده است و قرار است به شهر تازه تاسیس جایزان و میانکوه نیز خدمات ارائه کند و از آثار تاریخی آنها نیز حفاظت نماید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز