خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

آغاز برداشت برنج از مزارع سوسن خوزستان علیرغم منع کاشت

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۱۳۱۲

مدیر جهادکشاورزی ایذه گفت: دستور منع کشت برنج داشتیم ولی مردم کار خودشان را کردند و ما نمی‌توانیم جلوی آنان را بگیریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از استان خوزستان، بخش سوسن از توابع شهرستان ایذه از جمله مناطقی در استان خوزستان است که مردم این ناحیه به شکل سنتی از دیرباز تا کنون به کشت برنج اشتغال داشته و دارند.

این در شرایطی است که این بخش با تولید و عرضه برنج مرغوب هرساله نه تنها باعث جذب توریست می‌شود، بلکه عمده اقتصاد مردم سوسن بسته به کشت محصول برنج دارد.

باتوجه به شرایط بی‌آبی کشور و بحران آبی جاری، صدور قانون منع کشت برنج توسط استانداری خوزستان هم نتوانست مانع از کشت هرساله این محصول در این منطقه شود.

کورش نوروزی رئیس جهاد کشاورزی ایذه ضمن تأیید این خبرگفت: خبر کشت و برداشت برنج درست است، اما به دلیل ممنوع بودن کشت برنج، مجاز به ارائه آمار نیستیم. امسال به دلیل اعلام منع کشت توسط استانداری خوزستان، از طرف اداره جهاد کشاورزی مورد حمایت قرار نگرفت و به همین دلیل آمار دقیقی از مقدار و کم و کیف کشت در دست نیست.

نوروزی افزود: ما نمی‌توانیم جلوی مردم را بگیریم. به همین دلیل این نوع کشت و برداشت در آمار‌های ما جایی ندارد، کما اینکه به دلیل کم آبی تلاش داشتیم تا مردم را تشویق به کشت محصولاتی کنیم که کمتر به آب نیاز داشته باشند که خوشبختانه با حمایت‌های صورت گرفته توسط اداره جهاد کشاورزی شهرستان طی سال جاری، زمین‌های بسیاری در بخش مرکزی و مناطق دیگرِ شهرستان به زیر کشت محصولاتی مثل ماش و ذرت رفت و این‌امیدوار‌کننده است.

 

انتهای پیام/
بهنام رضایی مالمیر
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز