خبرگزاری کار ایران

با حضور مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان خوزستان؛

همایش روستایی و عشایری مسجدسلیمان برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۴۲۱۴

همایش روستایی و عشایری شهرستان مسجدسلیمان با حضور مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خوزستان در منطقه عشایری کنارک برگزار شد.

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خوزستان، سه شنبه ۱۹ بهمن ماه مصادف با هشتمین روز از دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی همایش روستایی و عشایری با تلاش خانم پای گذار مدیر کارگزاری عشایری صندوق در شهرستان مسجدسلیمان و با حضور حسین جعفرخادم مدیر صندوق بیمه اجتماعی استان، نواب خراسانی بخشدار بخش مرکزی، شاهرخ شهنی رئیس اداره امور عشایر شهرستان و جمعی از مردم و مسئولان در منطقه عشایری کنارک برگزار شد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر استان در این همایش با تبریک پیروزی انقلاب اسلامی گفت: عشایر قشر مولد جامعه و حافظ مرزهای کشور هستند.

وی افزود: خبری ظهر روز ۲۰ بهمن ماه ۱۳۵۷ توجه ملت و بختیار نخست وزیر طاغوت را به خود جلب کرد که یکهزار و ۵۰۰ نفر از ایل بختیاری با امام خمینی (ره) بیعت کردند. خبر این بیعت در مطبوعات به چاپ رسید و اکثریت ایل بختیاری در مقابل شاه ایستادند و محمدرضا شاه و بختیار هرگز تصور نمی‌کردند در ایل بختیاری این تعداد نیروی مذهبی وجود داشته باشد و با او به مقابله برخیزند و با رهبر انقلاب اسلامی بیعت کنند و فریاد 'روح منی خمینی، بت شکنی خمینی' سر دهند.

وی گفت: اگر چه این همراهی در سایر اقشار نیز وجود داشت اما امام خمینی همواره در دیدارها و پیام های خود از بختیاری‌ها با عنوان برادران سلحشور مذهبی و پشتیبان ملت ایران نام می‌بردند و مقام معظم رهبری نیز همیشه نسبت به ایل بختیاری نگاهی راهبردی، مهربانانه و بسیار مثبت دارند.

جعفرخادم ادامه داد: بختیاری ها به وظیفه تاریخی خود عمل کردند و در مقابل شاه ایستادند. این بیعت برای دولت بختیار پایان حکومت بود و در واقع پس از این دیدار بود که انقلابی که هیچکس باور نمی‌کرد، پیروز شود به پیروزی رسید، حتی بختیار نیز سال‌ها بعد از اینکه از کشور فرار کرده بود در خاطرات خود بیان کرد 'بیعت بختیاری با امام خمینی(ره) پیام پایان حکومت پهلوی را به همراه داشت و در واقع حرکت و بیعت ۱۹ بهمن بختیاری‌ها تیر خلاص را به حکومت پهلوی زد.

در پایان این همایش از نواب خراسانی بخشدار بخش مرکزی شهرستان بهدلیل حسن همکاری با صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر تجلیل بعمل آمد و حکم چند تن از مستمری بگیران صندوق نیز اهدا شد، همچنین دانش آموزان عشایری منطقه کنارک نیز تشویق و تجلیل شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز