خبرگزاری کار ایران

کارشناس اداره نظارت بر اجرای استاندارد خوزستان تأکید کرد:

اهمیت توجه به استاندارد در استفاده از ظروف یک‌بار مصرف

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۷۳۲

با توجه به فرا رسیدن ایام محرم و افزایش استفاده از این ظروف توسط شهروندان، توصیه می شود موارد ایمنی و استاندارد را درخصوص استفاده درست از ظروف یکبار مصرف رعایت نمایند.

ایلنا: کار‌شناس اداره نظارت بر اجرای استاندارد اداره کل استاندارد خوزستان گفت: ظروف یکبار مصرف جهت بسته بندی و نگهداری مواد غذایی سرد و گرم به طور گسترده‌ای در مصارف عمومی روزمره خانواده‌ها جای گرفته است. دسته بندی و نگهداری مواد غذایی در دماهای مختلف بر اساس استاندارد ملی ایران با شرایط دمایی و زمانی زیر می‌باشد که می‌بایست رعایت شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، مژگان سادات قائمی‌زاده افزود: غذا و نوشیدنی زیر دمای۴۰ درجه سیلسیوس حرارت، تا مدت زمان نامحدود؛ از ۴۱ تا ۷۰ درجه سیلسیوس حرارت، تا مدت زمان ۱۲۰ دقیقه؛ از ۷۱ تا ۱۰۰ درجه سیلسیوس حرارت، تا مدت زمان ۱۵ دقیقه قابل نگهداری است که با گذشت زمان‌های فوق الذکر منومرهای استایرن آزاد و از ترکیبات پلیمری جدا شده و به مقدار حتی کم، داخل مواد غذایی می‌شود که سمی و سرطان ‌زاست و می‌تواند برای سلامتی افراد مضر باشد.

وی افزود: با توجه به چگونگی مصرف و نوع نگهداری مواد غذایی در ظروف یکبار مصرف، مصرف کنندگان می‌توانند سلامت خود را حفظ نموده و از مضرات و مخاطرات پیش رو از خود و دیگران محافظت نمایند.

وی در انتها گفت: با توجه به فرا رسیدن ایام محرم و افزایش استفاده از این ظروف توسط شهروندان، توصیه می‌شود موارد ایمنی و استاندارد در خصوص استفاده درست از ظروف یک‌بار مصرف رعایت شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز