خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

تمرین یک گروه نمایش در پارک مسجدسلیمان به دلیل نبود سالن + فیلم

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۳۲۱۰

یک گروه نمایش در مسجدسلیمان، شهر اولین‌ها تمرینات آماده‌سازی خود را در پارک نفتک انجام داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، اعضای یک گروه نمایش در شهر مسجدسلیمان طی تماس با خبرنگار ایلنا از نبود سالن و تمرین خود در یک پارک خبر داده‌اند.

این گروه نمایش ضمن گلایه از شرایط پیش آمده در دوران آماده‌سازی نمایش برای حضور در جشنواره، گفتند: متأسفانه با گروه نمایش "منتظران" با بی‌مهری برخورد شد و در شرایطی که هیچ مکانی برای تمرین در اختیار ما قرار نگرفت، مجبور شدیم در پارک نفتک تمرینات خود را ادامه دهیم.

حجت ناصری کارگردان این گروه نمایش افزود: نمایشِ محلیِ "ماهدر"، تنهانماینده نمایشی شهرستان مسجدسلیمان در جشنواره شب‌های فیروزه‌ای است، ولی با توجه به عدم همکاری با این گروه با شرایط سخت به تمرینات خود ادامه داده و امشب اولین شب اجرای ماست.

وی ادامه داد: این گروه، فعال‌ترین گروه نمایشی مسجدسلیمان است و تمام مخارج و هزینه‌ها و امکانات اجرایی آن برعهده سرپرست این گروه می‌باشد. این گروه به‌منظور آماده‌سازی جهت حضور در جشنواره در چند شهر از جمله شهرستان ایذه اجرای نمایش داشت که اگر همکاری شورای شهر ایذه نبود، این امکان برای ما به وجود نمی‌آمد.

همچنین سید ستار فاطمی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مسجدسلیمان در پاسخ به این موضوع، گفت: آماده‌سازی نمایش در چارچوب و قوانین مربوط به انجمن نمایش است و قطعا ما با هر گروهی که در راستای تولید نمایش در مسجدسلیمان با انجمن نمایش مکاتبات قانونی داشته باشد، همکاری‌های لازم را خواهیم داشت. با همه این اوصاف و در دمای ۵۰ درجه مسجدسلیمان و با هر تلاشی که بود، پیش‌تر برای این گروه سالنی را که حتی ده عدد لامپ هم نداشت را به هر زحمتی بود مرتب کرده و در اختیار گروه نمایش قرار دادیم که متأسفانه این نمایش در بازبینی رد شد.

وی بیان کرد: تلاش انجمن نمایش و اداره ارشاد اسلامی مسجدسلیمان در جهت کمک رسانی است و به همین منظور ما در تلاش هستیم تا با تشکیل یک کارگاه نمایشی از همه علاقه‌مندان دعوت کنیم تا به‌منظور آموزش در این دوره‌ها شرکت کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مسجدسلیمان ضمن اعلام بی‌خبری از برگزاری جشنواره در مسجدسلیمان گفت: مگر می‌شود رئیس اداره ارشاد یک شهر از برگزاری یک جشنواره در شهری که او متولی فرهنگی آن است خبر نداشته باشد؟

گروهی که می‌خواهد برای تمرینات خود سالن بگیرد باید با انجمن نمایش نامه‌نگاری کند و بعد ما ترتیب اثر بدهیم. چگونه می‌شود یک گروه نمایش ساعت دو بعدازظهر با ما تماس بگیرند و بگویند تا نیم ساعت دیگر باید برای ما سالن آماده شود؟ پس شأن انجمن نمایش و اداره ارشاد چه می‌شود؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز