خبرگزاری کار ایران

در هفته کتاب و به‌منظور تشویق و ترویج فرهنگ مطالعه؛

کتابداران آغاجاری به مدارس این شهر اعزام شدند

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۷۷۰

بی شک اگر بچه ها را از سنین کودکی با محیط کتابخانه آشنا سازیم در آینده افرادی کتابخوان و علاقمند به کتاب تحویل جامعه خواهیم داد.

ایلنا: رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی آغاجاری از برگزاری برنامه‌های فرهنگی مختلف در بیست و یکمین دوره هفته کتاب در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، نرگس موقرپور گفت: کتابخانه‌های عمومی با توجه به رسالتی که بر عهده دارند نقش پررنگ‌تری در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی دارند و در حقیقت یکی از عوامل مؤثر در این زمینه محسوب می‌شوند.

وی افزود: بر این اساس طرحی را از ابتدای هفته کتاب اجرا نمودیم که هر روز دانش آموزان یک مقطع تحصیلی کلاس درس خود را در کتابخانه برگزار نمایند. دانش آموزان با کمک کتابداران یاد گرفتند که چگونه برای یافتن جواب سؤالاتشان به کتاب مراجعه نمایند. هدف از برگزاری این طرح بستر سازی برای پیوند هرچه بیشتر دانش آموزان با کتاب و کتابخانه است. این برنامه را از هفته کتاب شروع نموده‌ایم و انشاء الله تا جذب همه دانش آموزان این شهرستان به کتابخانه ادامه خواهیم داد. در ادامه از کتابخوان نمونه کتابخانه که سال گذشته در هفته کتاب عضو شده بود تقدیر شد تا الگویی برای دیگر همسالان خود باشد.

موقرپور گفت: بخش کودک کتابخانه شهید مدنی اقدام به برگزاری کلاس قصه گویی و روخوانی کتاب نمود این برنامه که با حضور والدین کودکان اجرا گردید به منظور انس بیشتر کودکان با کتابخانه بود بی‌شک اگر بچه‌ها را از سنین کودکی با محیط کتابخانه آشنا سازیم در آینده افرادی کتابخوان وعلاقمند به کتاب تحویل جامعه خواهیم داد. سرمایه گذاری روی کودکان همیشه نتیجه درخشانی در پی داشته است.

وی افزود: نمایشگاه هنرهای دستی نابینایان و کتاب و نرم افزارهای آموزشی نیز تا پایان هفته کتاب در بخش نابینایان دایر می‌باشد و بازدید از آن برای عموم آزاد است. همچنین نمایشگاه تازه‌های کتاب را از ابتدای هفته کتاب تا پایان هفته در کتابخانه شهید مدنی دائر نموده‌ایم برای آشنایی هرچه بیشتر اعضاء کتابخانه و دوستداران کتاب و کتابخوانی و پیوند بیشتر همه اقشار جامعه با کتابخانه که با استقبال فراوان عموم مردم روبرو شد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی آغاجاری گفت: کتابداران کتابخانه برای تشویق و ترویج فرهنگ مطالعه و جذب دانش آموزان به سمت کتابخانه، به مدارس رفته و برنامه‌های فرهنگی و کتابخوانی را معرفی نمودند. همچنین تقدیر و اهداء جایزه به فعالان شرکت در مسابقات فرهنگی به منظور ترغیب و اشاعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی نیز از دیگر برنامه‌های این اداره بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز