خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هندیجان خبر داد:

برگزاری کنگره بین المللی شعر خلیج فارس در هاله‌ای از ابهام قرار دارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۱۶۸

علی رغم پیگیری های مستمر تاکنون حتی موفق به تشکیل جلسه و جمع نمودن مسئولان دور یک میز در این خصوص نشده ایم.

ایلنا: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان هندیجان گفت: کنگره شعر خلیج فارس با هدف تکریم شهدای خلیج فارس و پاسداشت تمامیت ارضی ایران اسلامی در سال ۸۷ طراحی و اجرا شد که با عنایت به الطاف لایزال پروردگار تاکنون ۶ دوره آن برگزار شده که ۳ دوره اول به صورت منطقه‌ای و کنگره چهارم تا ششم بصورت ملی برگزار شد که جا دارد از همهٔ مسئولان و دست اندارکاران بویژه نماینده سابق شهرستان خلیل حیات مقدم که در برگزاری این رویداد سترگ همت نمودند سپاس و قدردانی به عمل بیاوریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از هندیجان، سید عارف مهدی نیا افزود: کنگره شعر خلیج فارس موجب توجه مسئولان عالی کشور به هندیجان شده است از جمله در پنجمین کنگره در سال ۹۱ وزیر وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این کنگره حضور یافت. در کنگره ششم همایون امیر‌زاده مسئول جشنواره‌های بین المللی خلیج فارس و مشاور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، می‌ه‌مان ویژه بود که موافقت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را با برگزاری هفتمین کنگره شعر خلیج فارس بصورت بین المللی اعلام نمود و نیز ششمین کنگره شعر خلیج فارس در هندیجان را با دریافت ۶۰۰۰ عنوان شعر در بین جشنواره‌های خلیج فارس در سراسر کشور حائز رتبه اول معرفی کرد.

مهدی نیا در مورد مشکلات کنگره بیان داشت: متأسفانه امسال که قرار است کنگره به صورت بین المللی برگزار شود؛ شاهد اهمال و سستی در برگزاری کنگره هستیم و علی رغم پیگیری‌های مستمر تاکنون حتی موفق به تشکیل جلسه وجمع نمودن مسئولان دور یک میز در این خصوص نشده‌ایم. جای بسی تأسف است در شرایطی که شیطنت‌های برخی کشورهای عربی، مرزهای هویتی و میراثمعنوی ما را مورد هجوم قرار داده است شاهد این بی‌مهری‌ها هستیم همین روز‌ها آن طرف خلیج فارس شاهد شیطنت‌ها با افتتاح شبکه رادیویی با عنوان جعلی خلیج عربی هستیم که ضرورت هوشیاری و زنگ بیدار باش برای همهٔ ماست.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی مسئولان هندیجان ظاهرا به توانمندی‌های مردم این شهر باور ندارند و معتقدند هندیجان ظرفیت برگزاری این کنگره را ندارد در حالی که دوره‌های پیشین با حضور مسئولان کشوری و لشکری و شخص وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی به صورت باشکوهی در هندیجان برگزار شده است.

مهدی نیا ابراز داشت: جا دارد از همه کسانی که با این کنگره همکاری نمودند به خصوص رسانه‌ها از جمله صداوسیمای مرکز خوزستان، خبرگزاری پانا، خبرگزاری ایلنا، پایگاه خبری شوشان، روزنامه فرهنگ جنوب، باشگاه خبرنگاران جوان استان خوزستان تشکر و قدردانی نمایم.

مهدی نیا در پایان گفت: تعاونی لنج داران ۷ میلیون بدهی کنگره پیشین را تقبل نمودند و قول دادند جهت احداثمهمانسرا برای مهمانان خارجی اقدام نمایند، جلسه‌ای هم با حضور شورای شهر برگزار شد که هزینه میهمانان داخلی را تقبل نمودند اما مشکل اصلی ما برای برگزاری کنگره هفتم ایاب و ذهاب میهمانان خارج از کشور است که تاکنون هیچ کمک و یا قول مساعدی دریافت نکرده‌ایم و زمان برای ارسال فراخوان بر اساس تقویم جشنواره بسیار محدود است. فراخوان، پوستر و برنامه ریزی‌های لازم را به علت بلاتکلیفی و ناهماهنگی مسئولان انجام نداده‌ایم و البته در دیداری که با نماینده مردم برازجان داشتیم؛ وی آمادگی خود و نمایندگان استان بوشهر را در پشتیبانی از برگزاری کنگره شعر خلیج فارس منوط به پیش قدم شدن نماینده مردم هندیجان اعلام نمود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز