خبرگزاری کار ایران

نایب رییس اتحادیه کارگران پتروشیمی بندر امام طرح کرد:

تأخیر در ارائه لباس و کفش ایمنی به کارگران پتروشیمی فجر

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۲۹۵

چکیده: عرف کارگاه‌ها در منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر بدین ترتیب است که هر ۶ ماه یکبار لباس ایمنی و هر سال یکبار کفش ایمنی به کارگران داده می‌شود اما شرکت پیمانکاری رامپکو بدلیل مشکلات مالی یا هر دلیل دیگری این عرف را رعایت نمی‌کند.

نایب رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی پتروشیمی بندر امام از تاخیر چند ماهه پیمانکار پتروشیمی فجر در ارائه لباس و کفش ایمنی به کارگران انتقاد کرد.

«عباس رضایی» در این باره به ایلنا گفت: تاخیر شرکت پیمانکاری «رامپکو» در ارائه لباس و کفش ایمنی به کارگران از سال گذشته شروع شد اما بعد از پیگیری‌های زیاد و در میان گذاشتن این معضل با مسئولین ایمنی پتروشیمی فجر، در ‌‌نهایت در اردیبهشت ماه سال جاری یک دست لباس ایمنی به کارگران داده شد.

وی ادامه داد: عرف کارگاه‌ها در منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر بدین ترتیب است که هر ۶ ماه یکبار لباس ایمنی و هر سال یکبار کفش ایمنی به کارگران داده می‌شود اما شرکت پیمانکاری رامپکو بدلیل مشکلات مالی یا هر دلیل دیگری این عرف را رعایت نمی‌کند.

این فعال کارگری تصریح کرد: کارگران از لحاظ ایمنی در مضیقه‌اند و مشکل دارند و از طرفی، خودشان نمی‌توانند لباس و کفش ایمنی تهیه کنند. شرکت پیمانکاری رامپکو هم این معضل را به صورت جدی پیگیری نمی‌کند و به بهانه‌های مختلف از تهیه لباس و کفش ایمنی برای کارگران سر باز می‌زند.

به گفته رضایی، محیط کارگاه صنعتی است و کارگران نمی‌توانند با لباس شخصی کار کنند و اساسا چنین اقدامی از نظر ایمنی ممنوع است و از طرفی، مسئولین ایمنی نیز به کارگران اجازه نمی‌دهند بدون لباس و کفش ایمنی وارد کارگاه شوند.

نایب رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی پتروشیمی بندر امام در پایان اظهار داشت: این معضل را بار‌ها به مسئولین ایمنی پتروشیمی فجر گوشزد کرده‌ایم اما ظاهرا فشاری به پیمانکار وارد نمی‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز