خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل هلال احمر‌ استان خبرداد؛

فعالیت بیش از ۱۹۰ خانه هلال در خوزستان / خانه‌های هلال پناهگاهی برای آموزش‌های همگانی و واکنش سریع در حوادث

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۶۳۹۸

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان گفت: ۱۹۷ خانه هلال شهری و روستایی در سطح استان با هدف افزایش سطح تاب آوری اجتماعی در حوادث و بحران‌ها و ایجاد آمادگی عمومی فعالیت می‌کنند.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان خوزستان، وحید شعبانی بیان کرد: در تلاش هستیم با راه اندازی خانه‌های هلال در سراسر استان، زمینه را برای گسترش آموزش‌های همگانی امداد و کمک‌های اولیه و آمادگی در برابر مواجهه با مخاطرات در مناطق کمتر برخوردار و افزایش میزان تاب‌آوری اجتماعی در برابر بلایای طبیعی و غیرطبیعی را فراهم کنیم.

او افزود: ۵۸ خانه هلال شهری و ۱۳۹ خانه هلال روستایی در استان فعالیت دارند که همه ارکان این مراکز از نیروهای داوطلب انتخاب و کلیه اقدامات توسط اعضا و داوطلبان برنامه ریزی و اجرا می‌شود. در این خانه‌ها که مانند یک شعبه کوچک هلال احمر هستند، واحد‌های جوانان، امداد و نجات، آموزش و داوطلبان به ارائه خدمات گوناگون عام المنفعه و بشر دوستانه می‌پردازند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان همچنین عنوان کرد: سوانحی که در طی سال‌های اخیر در استان تجربه شده  از حیث گستردگی حوزه جغرافیایی نشان داد که مشارکت جوامع محلی در بهبود عملکرد دستگاه‌های امداد رسان بسیار تاثیر گذار و مثمر به ثمر است.

شعبانی در ادامه مهمترین اقدامات خانه‌های هلال را جذب اعضای داوطلب، آموزش و سازماندهی اهالی هر منطقه عنوان و تصریح کرد: خانه هلال پلی ارتباطی است که می‌تواند تسهیل‌گری موثری در تأمین نیازهای اقشار آسیب پذیر و محرومان داشته و فرصت مناسبی را برای خدمات رسانی به ساکنان مناطق حاشیه شهرها و روستاهای صعب العبور و کمتر برخوردار فراهم آورد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز