خبرگزاری کار ایران

با اعتباری معادل ۸۸ میلیارد ریال /

۱۰ پروژه آب و فاضلاب شهری در استان خوزستان به بهره‌برداری می‌رسد

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۵۸۸

در دهه فجر امسال ۱۰ پروژه آب و فاضلاب شهری با اعتباری معادل ۸۸ میلیارد ریال در استان خوزستان به بهره برداری می‌رسد.

ایلنا: مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان در آستانه سی و پنجمین بهار انقلاب اسلامی گفت: در دهه فجر امسال ۱۰ پروژه آب و فاضلاب شهری با اعتباری معادل ۸۸ میلیارد ریال در استان خوزستان به بهره برداری می‌رسد.
به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، محمدعلی صنیعی‌نژاد با بیان اینکه بیش از ۴۳ هزار نفر از افتتاح این طرح‌ها منتفع می‌شوند افزود: برای اجرای این پروژه‌ها در مجموع ۸۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی و منابع داخلی شرکت آب و فاضلاب سرمایه گذاری صورت گرفته است.
وی اذعان داشت: در طول دهه فجر امسال فاز اول تصفیه خانه پیشرفته فاضلاب شهر رامهرمز به ظرفیت بیش از ۵۰۰۰ مترمکعب در شبانه روز به همراه یک ایستگاه پمپاژ افتتاح خواهند شد و بیش از ۲۳ هزار نفر تحت پوشش خدمات فاضلاب قرار می‌گیرند.
وی جمع آوری، ‌ تصفیه و دفع بهداشتی آب و پسماندفاضلاب شهری و کمک به تصفیه آبهای زیر زمینی را از اثرات مثبت راه اندازی این تصفیه خانه ذکر کرد و افزود: ظرفیت نهایی تصفیه خانه رامهرمز ۱۳ هزار و ۵۰۰۰ مترمکعب در شبانه روز است که پساب خروجی آن قابلیت بازگشت به محیط زیست را دارد و جهت آبیاری ۱۴ هکتار از مزارع و کشت صیفی جات استفاده می‌شود. همچنین طی این مدت دو حلقه چاه منطقه کیمه با دبی ۸۶۰۰ مترمکعب در شبانه روز و تلمبه خانه آب بنه آخوند رامهرمز افتتاح و به بهره برداری می‌رسند.
صنیعی‌نژاد ادامه داد: تاسیسات آبرسانی شهرستان بهبهان شامل ایستگاه پمپاژ و توزیع شهر و دو خط انتقال در اقطار ۸۰۰ و ۹۰۰ میلیم‌تر به طول بیش از ۳۰۰۰ متر بمنظور آبرسانی به ۲۰۰۰ خانوار جدید در این ایام افتتاح و وارد مدار می‌شود.
وی بهره برداری از یک حلقه چاه به ظرفیت ۵۰ لیتر در ثانیه، ایستگاه پمپاژ و خط انتقال به قطر ۴۵۰ میلیمتر و طول ۵۰۰ متر در شهر شرافت شوشتر در شمال خوزستان را نیز از دیگر پروژه‌های آماده افتتاح در دهه فجر امسال عنوان نمود که با بهره برداری از این طرح، آب شرب شهر شرافت با جمعیتی معادل ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر بطور کامل تامین می‌شود.
گفتنی است در استان خوزستان ۶۰ شهر به جز اهواز تحت پوشش آبفا خوزستان قرار دارند و حدود ۲ میلیون و ۲۵۴ هزار نفر از خدمات شرکت آبفا خوزستان استفاده می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز