خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی استاندار خوزستان تأکید کرد:

نوع نگرش به جشنواره ملی گل نرگس باید معنوی و اقتصادی باشد

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۶۸۱۶

معاون سیاسی‌اجتماعی استاندار خوزستان گفت: قطعاً جدای از نگاه معنوی، بخشی از تلاش ما در برگزاری جشنواره ملی گل نرگس بهبهان باید معطوف به فعالیت‌های اقتصادی و حمایت از کشاورزان و صاحبان نرگس‌زارها در بازارهای داخلی و خارجی باشد.

به‌گزارش ایلنا از خوزستان، پیش از ظهر امروز دوشنبه ۲۰ آذرماه ۱۴۰۲ نخستین نشست هماهنگی و هم‌اندیشی جشنواره ملی گل نرگس به ریاست عبدالله افرازه‌شهاوند معاون سیاسی‌اجتماعی استاندار خوزستان و باحضور محبوبه ایزدی‌پناه مدیرکل فرهنگی‌اجتماعی استانداری، سیدولی‌الله موسوی فرماندار بهبهان، مجید منادی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، سیدمحمد عبودزاده مدیر روابط‌عمومی و امور بین‌الملل میراث‌فرهنگی خوزستان، جمال عامری‌نسب معاون گردشگری مدیرکل میراث‌فرهنگی استان، علی حداد رئیس اداره میراث‌فرهنگی بهبهان و برخی از مدیران و کارشناسان جهاد کشاورزی، سازمان آب و برق، حوزه هنری انقلاب اسلامی، اداره اوقاف و امور خیریه و صدا و سیمای مرکز خوزستان در محل استانداری خوزستان برگزار شد.

در این نشست، عبدالله افرازه‌شهاوند ضمن تسلیت ایام فاطمیه و با اشاره به برگزاری هرچه بیشتر جشنواره‌های فرهنگی در راستای ایجاد نشاط و امیدافزایی در همه مناطق استان باتوجه به ظرفیت‌های بومی و متنوع خوزستان گفت: خوزستان در حوزه‌های مختلف صنعتی، اقتصادی، گردشگری، کشاورزی و در هر مبحث قابل عرضی، از مناطق قابل توجه و شاخص در کشور است و این به هنر و توانایی ما برمی‌گردد که چگونه از این قابلیت‌ها در راستای رشد و ارتقای سطح کیفی فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی استان استفاده کنیم.

معاون سیاسی‌اجتماعی استاندار خوزستان با تشریح بخشی از سابقه تاریخی گل نرگس و جایگاه معنوی رویشگاه‌های این گل در میان مردم و خادمان امام‌رضا (ع) افزود: میراث معنوی نرگس‌های زائر باید مورد اهتمام بیش از پیش قرار گیرد و در راستای حفظ و معرفی این ظرفیت بزرگ کوشا باشیم. طرح برگزاری و اجرای برنامه‌های جشنواره در بهبهان و متعاقب آن در حرم مطهر رضوی که توسط اداره‌کل میراث‌فرهنگی خوزستان تهیه شده است، طرح کامل و جامعی است؛ کمااینکه پذیرای دیگر نظرات و ایده‌های خلاقانه باید باشیم.

او ادامه داد: اگر بخواهیم این‌گونه جشنواره‌ها را ارتقا ببخشیم و هم‌تراز با ارزش و جایگاه این میراث معنوی برگزار و در راستای معرفی بهتر ظرفیت های خوزستان و شهر بهبهان استفاده کنیم، نیازمند به‌کارگیری یک ساز و کار مدون و تقسیم کار بین‌دستگاهی و استفاده از توان همه انجمن‌ها و قابلیت‌های شهری، استانی و کشوری برای بهره‌برداری بهتر هستیم که در همین خصوص پیشنهاد می‌شود یک دبیرخانه دائمی ایجاد شود چراکه گل نرگس محدود به همین چند روز و ایام جشنواره نیست.

شهاوند با تأکید بر بهره‌برداری هرچه بیشتر از این محصول در حوزه‌های فرهنگی، مذهبی، نشاط اجتماعی و اقتصادی در استان گفت: قطعاً جدای از نگاه معنوی، بخشی از تلاش ما در این جشنواره باید معطوف به فعالیت‌های اقتصادی و حمایت از کشاورزان و صاحبان نرگس‌زارها در بازارهای داخلی و خارجی باشد. ما باید در کنار برگزاری نشست‌های فرهنگی، بعد اقتصادی و بازاریابی این میراث و صنایع تبدیلی آن نیز درنظر بگیریم که در همین راستا اداره‌کل میراث‌فرهنگی با استقرار یک نماینده تام‌الإختیار در پیش و همزمان با ایام جشنواره در بهبهان به بررسی شرایط و اجرای هرچه بهتر این رویداد اهتمام لازم را به خرج دهد و در این بین از تجربیات دیگر استان‌ها در برگزاری جشنواره‌های مشابه نیز استفاده شود.

او تصریح کرد: برگزاری گشت‌های نیم‌روزه و یک‌روزه توسط آموزش و پرورش، کمیته امداد و بهزیستی و دیگر ارگان‌ها و سازمان‌ها جدای از ایجاد فرصت‌های تازه برای معرفی بهتر این میراث معنوی و قابلیت‌های گردشگری بهبهان، باعث نشاط‌آوری و تقویت امید در میان مردم و عموم بازدیدکنندگان شود.

نوع نگرش به جشنواره ملی گل نرگس باید معنوی و اقتصادی باشد

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز