خبرگزاری کار ایران

تاکید رئیس کل دادگستری خوزستان بر استفاده از ظرفیت قومیت‌ها جهت کاهش جرائم

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۸۷۴۴

رئیس کل دادگستری خوزستان در نشست شورای قضایی استان با اشاره به وجود قومیت‌های مختلف در استان خوزستان، گفت: قومیت‌ها در خوزستان یک فرصت برای همگرایی و وفاق هستند که می‌توان در راستای پشبرد اقدامانه پیشگیرانه از وقوع جرم در استان از آن بهره برد.

به گزارش ایلنا از خوزستان، علی دهقانی با بیان اینکه وحدت، پشتکار، انسجام و تجربه مردم‌داری اعضای شورای قضایی استان ظرفیت بسیار مطلوبی برای خدمت به مردم است، افزود: باید از ظرفیت این شورا در راستای خدمت‌رسانی به مردم به بهترین وجه استفاده و اعضای این شورا تلاش کنند همگام و همراه با سایر مسئولان و مدیران در سطح استان، زمینه مشارکت حداکثری در انتخابات را فراهم کنند.

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: همیشه و در همه وظایف و تکالیف باید از رهنمودها و اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب بهره برده و نسبت به ترویج و عمل به آن اقدام کنیم.

دهقانی با اشاره به اینکه مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت، چهار راهبردی است که از سوی رهبر معظم انقلاب برای انتخابات آتی ترسیم شده است، افزود: باید ضمن رصد مستمر فعالیت‌های انتخاباتی، با اقدامات پیگشیرانه از بروز هرگونه جرم در این زمینه پیشگیری و شرایط برای حضور حداکثری مردم مهیا شود.

وی تنوع قیومتی در استان را یک فرصت مهم برای اجرای برنامه‌های پیشگیری‌محور معرفی کرد و اظهار داشت: با اقدامات فرهنگی ضمن تقویت رسوم مثبت همچون صلح و سازش و اصلاح ذات البین، باید اقداماتی همچون تیر اندازی درمراسم نیز که لطمات سنگین، خسارت‌بار و غیر قابل جبران به مردم وارد می‌کند نیز برچیده شود و با تدابیر سلبی و ایجابی به مقابله با آن پرداخت.

دهقانی در بخش دیگری از سخنان خود اشاره‌ای نیز به قانون گزارشگران فساد کرد و افزود: باید سازوکار و برنامه‌های حمایتی از این گزارشگران در چارچوب قانون مذکور و متناسب با وظایف و تکالیف دستگاه‌ها اعم از قضایی و سازمان بازرسی که در جهت حمایت از سلامت بخش اداری و اقتصاد جامعه تلاش می‌کنند، در دستور کار شورای قضایی قرار گیرد.

در ادامه این نشست، معاونین رئیس کل و مدیران سازمان های وابسته گزارشی از حوزه‌های کاری خود ارائه کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز