خبرگزاری کار ایران

در سال گذشته صورت گرفت؛

واردات ۱۳ میلیون و ۹۶۱ هزار تن کالا از طریق خوزستان به کشور

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۸۳۶۶

ناظر گمرکات خوزستان، گفت: میزان کالا‌های اساسی و راهبردی واردشده به کشور از طریق مرز‌های استان در سال ۱۴۰۲، ۱۳ میلیون و ۹۶۱ هزار تن بوده است.

به گزارش ایلنا از خوزستان، بهروز قره‌بیگی امروز با اشاره به واردات ۱۳ میلیون و ۹۶۱ هزار تن کالای اساسی و راهبردی به ارزش ۷ میلیارد و ۴۲۰ میلیون دلار به کشور از طریق گمرکات استان در سال ۱۴۰۲، بیان داشت: میزان صادرات در این مدت از نظر وزنی ۲۰ میلیون و ۲۰۱ هزار تن به ارزش ۵ میلیارد و ۸۱۰ میلیون دلار بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن از نظر وزنی ۱۷ درصد رشد و از نظر ارزشی با توجه به کاهش قیمت جهانی محصولات پتروشیمی با ۱۶ درصد کاهش همراه بوده است.

وی افزود: همچنین پارسال از طریق گمرکات خوزستان ۱۶ میلیون و ۷۰۲ هزار تن به ارزش بیش از ۹ میلیارد و ۶۳۲ میلیون دلار کالا وارد استان و کشور شد که نسبت به یک سال قبل از آن از نظر وزنی یک درصد و از نظر ارزشی ۵ درصد کاهش داشته است.

قره‌بیگی می‌گوید: میزان هدف‌گذاری صادرات در بخش وزنی به طور ۱۰۰ درصد محقق شده و در حوزه ارزشی نیز ۹۷ درصد تحقق یافته است.

مدیرکل گمرک اهواز درخصوص عمده محصولات صادراتی از استان خوزستان، گفت: بیشترین محصولات صادراتی از استان شامل پتروشیمی از جمله پروپان، پلی اتیلن، پنتان، شمش فولادی، هیدروکربن سبک، میلگرد و محصولات کشاورزی بوده است.

به گفته ناظر گمرکات خوزستان؛ صادرات به کشور‌های چین، امارات، عراق، ترکیه، هند، کویت، افغانستان، اندونزی، پاکستان و غنا انجام شده است.

وی با اشاره به عمده کالا‌های وارداتی از مرز‌های استان به کشور، گفت: ذرت دامی، دانه‌های روغنی سویا، کنجاله سویا، گندم، شکر خام، پارچه و ام دی اف خام بیشترین محصولات وارداتی از مرز‌های استان در مدت یاد شده اعلام شده است.

قره بیگی افزود: کالا‌های وارداتی بیشتر از کشور‌های برزیل، چین، روسیه، کانادا، مالزی، امارات، ترکیه، هند و رومانی بوده است.

وی درآمد گمرکات استان در سال ۱۴۰۲ را حدود ۱۹۵ هزار میلیارد ریال عنوان کرد و ادامه داد: این رقم نسبت به پارسال با افزایش ۶۸ درصدی همراه بود.

خوزستان دومین استان کشور در امر واردات کالا و سومین استان در میزان صادرات است.

خوزستان به عنوان یکی از استان‌های راهبردی در تجارت ۲۵ درصد ارزآوری کشور را برعهده دارد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز