خبرگزاری کار ایران

نگاهی به کتاب «از خونین شهر تا خرمشهر» نوشته رضا خدری

asdasd
کد خبر : ۱۴۹۷۴۹

کتاب «از خونین شهر تا خرمشهر» نوشته رضا خدری، گزارشی مصور با صمیمیتی جنوبی از دوران دفاع مقدس است.

ایلنا: رضا خدری از خبرنگاران دوران دفاع مقدس است که مستندات و خاطرات خود را در قالب کتابی برای ثبت در حافظهٔ تاریخ، روانه بازار کرده است.

به گزارش ایلنا، ذوالفقار شریعت شاعر و فعال حوزه فرهنگی گفت: به این لحاظ این کتاب را پسندیدم چون سادگی و حال و هوای دوران دفاع مقدس را به خوبی توانستم در این مجموعه احساس کنم.

وی ادامه داد: تراکم خطوط نوشتاری در کتاب را نه تنها یک نقص در صفحه‌بندی آن نمی‌دانم، بلکه معتقدم که این مسأله به‌خوبی توانسته بیانگر تراکم مردان، زنان و جوانانی باشد که بصورت غیر منظم در روزهای آغازین جنگ، بر صفحهٔ روزگار چشم جهانیان را به خود خیره کرده بودند.

شریعت افزود: رضا خدری مولف این کتاب را از زمانی که به عنوان اولین شهردار بعد از انقلاب در بندر امام مشغول به کار بود می‌شناسم، وی که علاقهٔ شدیدی به حرفه خبرنگاری داشت، با شروع جنگ تحمیلی به ثبت وقایع و رویدادهای این برههٔ حساس از تاریخ ایران اسلامی پرداخت و حالا پس از سال‌ها، اندوخته‌های خود را در قالب یک کتاب با دیگران به اشتراک گذاشته است.

وی گفت: یکی از خصوصیات بارز این کتاب این است که وقتی آنرا ورق می‌زنی احساس می‌کنی که در کوچه خیابان‌های خرمشهر و آبادان قدم زنان با مردمی هم صحبت می‌شوی که هنوز بوی باروت سوخته می‌دهند در حالیکه به قامت نخل ایستاده و گذر اروند را نظاره می‌کنند، و با لهجهٔ جنوبی و آن سادگیِ همیشه می‌گویند: «اگر دفاع بچه‌های خرمشهر در ۴۵ روز مقاومت این شهر نبود، عراقی‌ها کنار زاینده رود لب کارون می‌خواندند».

شریعت ادامه داد: رضا خدری این کتاب را در چهار فصل از جمله: یاد شهدای عزیز و خاطرات رزمندگان اسلام، نیروی دریایی خرمشهر در آغاز جنگ تحمیلی، جانفشانی عکاسان دفاع مقدس و فرمایشات و آلبوم عکس مقام معظم رهبری در جبهه‌ها و در ۲۶۲ صفحه نوشته و توسط انتشارات سنا به چاپ رسانده است، و آنگونه که مولفش می‌گوید، متأسفانه استقبال برخی از مسوولین منطقه از این کتاب خوب نبوده، تا جایی که او تصمیم گرفته کنار مسجد جامع خرمشهر بنشیند و کتاب را با ۵۰% تخفیف دستفروشی کند.

از رضا خدری که هم اینک ساکن کرج است تاکنون کتاب‌هایی با عناوین: «زار قاسم بلم ران خرمشهری» در سال ۶۲ و «خرمشهر از اسارت تا آزادی» در سال ۶۳ که چهار نوبت تجدید چاپ شده، منتشر شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز