خبرگزاری کار ایران

توسط مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان /

کلنگ احداثکتابخانه عمومی بخش خنافره شادگان به زمین زده شد

asdasd
کد خبر : ۱۶۰۷۵۶

این کتابخانه که زمین آن توسط فرد خیری اهداء شده با اعتباری بالغ بر سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال ساخته می‌شود.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان در آئین کلنگ زنی کتابخانه عمومی بخش خنافره شهرستان شادگان گفت: کتابخانه ­های عمومی در مناطق محروم استان گامی به سوی توسعه فرهنگی منطقه هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، آئین کلنگ زنی کتابخانه عمومی در بخش خنافره از توابع شهرستان شادگان با حضور مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان، فرماندار شادگان و دیگر مسئولین شهرستانی برگزار شد.

در این مراسم لفته منصوری گفت: امروزه برنامه ­ریزی فرهنگی در روستا‌ها به عنوان بخشی از فرایند توسعه پایدار از اهمیت ویژه­‌ای برخوردار است. امسال که با هوشمندی مقام معظم رهبری سال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» نامگذاری شده است، برنامه­ ریزی فرهنگی در سطح جامعه ما از سوی همه دستگاه­‌ها و سازمان‌های مربوطه بایستی در ابعاد مختلف توسعه به صورت ملی و جهادی مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی افزود: در چارچوب راهبرد‌ها و راهکارهای مدیریت فرهنگی و اجتماعی پایدار در مناطق محروم تشکل­‌های اجتماع محلی، مشارکت، انسجام، اعتماد، روحیه تعاون­گرایی و همکاری داوطلبانه در تمام امور اجرایی و زندگی جامعه مناطق محروم باید فراهم شود.

منصوری در ادامه افزود: در حال حاضر ۳۷ باب کتابخانه عمومی در روستاهای استان خوزستان فعال بوده و در حال ارائه خدمات به مردم عزیز استان هستند. انشا­الله امسال نیز بر اساس اعتبارات تملک دارایی‌ها نیز کلنگ افتتاح ۱۱ کتابخانه در مناطق محروم و مناطق روستایی دیگر به زمین زده خواهد شد.

مدیر کل تاکید کرد: این کتابخانه عمومی با مساحت ۶۰۰ مترمربع توسط فلاحی‌زاده، خیر فرهنگ دوست به نهاد کتابخانه‌های عمومی به منظور ساخت کتابخانه اهدا شده و قرار است این کتابخانه با زیربنایی حدود ۳۰۰ مترمربع با یک سالن مخزن، دو سالن مطالعه مجزا، کافی نت و بخش کودک و با استفاده از اعتبارات تملک دارایی‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان با اعتباری بالغ بر سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال ساخته شود.

در ادامه فرماندار شادگان گفت: در سالهای اخیر شاهد انقلابی در حوزه کتابخانه‌های عمومی هستیم که این نشان دهنده تلاش همه جانبه و اتحاد در اداره کل کتابخانه‌های عمومی می‌باشد که به صورت شبانه روزی تلاش نموده و در راس این گروه مدیر کل کتابخانه‌های عمومی با حرکتی جهادی در حال توسعه این مکانهای فرهنگی است.

سنواتی افزود: در بحثمطالعه و کتابخوانی همه دستگاههای اجرایی باید کمک کنند و من انتظار داریم مسئولین اجرایی بخش خنافره تمام تلاش خود را در جهت توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در این منطقه به انجام برسانند تا شاهد رشد فرهنگ عمومی در این بخش باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز