خبرگزاری کار ایران

توسط اداره کل دامپزشکی خوزستان و در آبادان؛

دوره آموزشی بیماری نوپدید EMS میگو برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۶۶۸۳۱

در این دوره آموزشی مباحثی پیرامون رعایت اصول بهداشتی و بیو سکوریتی در مراکز تکثیر و پرورش میگو مطرح شد.

دوره آموزشی بیماری نوپدید EMS در میگو با حضور مدیران تکثیر میگو استان، مدیر عامل اتحادیه پرورش دهندگان می‌گو، مسئول اداره میگو شیلات خوزستان و کار‌شناسان دامپزشکی در محل اداره دامپزشکی شهرستان آبادان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی خوزستان گفت: بیماری نوپدید سندرم مرگ زود رس در میگو(EMS) از سال ۲۰۱۰ میلادی در برخی از کشورهای جنوب شرق آسیا شایع شده که باعثخسارات زیادی به صنعت میگو در کشورهای درگیر شده است.

محمد مکی نیا افزود: در این دوره آموزشی مباحثی پیرامون رعایت اصول بهداشتی و بیو سکوریتی در مراکز تکثیر و پرورش میگو مطرح شد.

وی عامل این بیماری را باکتری ویبریو پاراهمولیتیکوس بر شمرد و ابراز داشت: طی پیگیری‌های به عمل آمده امکان تشخیص این باکتری در آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی خوزستان بوجود آمده است و در فصل پرورشی جاری، طرح پایش بیماری EMS در آب، مراحل مختلف لاروی میگو و می‌گوهای جوان در مراکز تکثیر و پرورش استان به اجرا در خواهد آمد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز