خبرگزاری کار ایران

امروز و با حضور مسئولین ملی و استانی؛

خانه صنایع دستی اهواز افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۱۶۸۸۷۶

به‌منظور توسعه بخش صنایع دستی در اهواز، این صنعت به زودی صاحب بازارچه می‌شود.

طی مراسمی با حضور مسئولان ملی و استانی خانه صنایع دستی اهواز افتتاح شد و صنعت‌گران صنایع دستی از این خانه استفاده کردند.
به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، مدیر کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان در مراسم بهره‌برداری از خانه صنایع دستی اهواز اظهار کرد: صنایع دستی از جمله صنایعی است که ایجاد اشتغال در آن حداقل هزینه را نیاز دارد و بهره‌برداری ریالی از آن در حداکثر ممکن قرار دارد.

افشین حیدری افزود: صنایع دستی می‌تواند تا بخش زیادی در کاهش مشکل بیکاری خوزستان دخیل باشد و در این زمینه از همه امکانات برای توسعه این بخش استفاده خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: راه‌اندازی خانه صنایع دستی اهواز در راستای حمایت از تولیدکنندگان بخش خصوصی و صادرکنندگان در این بخش انجام می‌شود و این مرکز تقویت خواهد شد.

مدیر کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان با اشاره به اینکه صنایع دستی در اهواز به زودی صاحب بازارچه می‌شود، تاکید کرد: امورات آغاز به کار ساخت بازارچه صنایع دستی اهواز در کنار اداره کل میراثفرهنگی خوزستان آغاز شده است و در این زمینه می‌کوشیم تا هرچه سریع‌تر این مسئله اجرایی شود.

حیدری افزود: در استان خوزستان از رشته «چرم» استقبال زیادی شده است و بازار خرید این مصنوعات نیز بسیار خوب است و به این دلیل می‌کوشیم تا با تنوعی که در بخش چرم خوزستان وجود دارد، مصنوعات چرمی خوزستان دارای برند بین‌المللی شوند و این مسئله کار دشوار و بزرگی نیست.

وی تاکید کرد: در بخش صنایع دستی در خوزستان صاحب پلان فعالیت هستیم و می‌دانیم برای رسیدن به اهداف عالیه تعیین شده باید از چه مسیری حرکت کنیم و ملزومات رسیدن به اهداف نیز پیش‌بینی و آماده شده‌اند.

حیدری گفت: رونق صنایع دستی در راستای بهبود شرایط معیشتی در خوزستان می‌توان بسیار کارساز باشد و در این زمینه می‌کوشیم تا با فعال کردن اشتغال خانگی در این بخش تولیدات را در این عرصه با هزینه بسیار کم افزایش دهیم.

خانه صنایع دستی خوزستان در محل ساختمان قدیمی معاونت صنایع دستی اداره کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان راه‌اندازی شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز