خبرگزاری کار ایران

در جزایر خورموسی بندر امام خمینی «ره» صورت گرفت؛

‌‌ رها سازی ۳۰ قطعه پرنده گرفتار در تور صیادان

asdasd
کد خبر : ۱۶۹۳۲۱

متخلفین جهت رسیدگی به جرم به مراجع قضایی شهرستان بندر ماهشهر معرفی شدند.

در پی گشت و کنترل مامورین یگان حفاظت محیط زیست دریایی استان خوزستان، ۲ حلقه تور زنده گیری پرنده سلیم خرچنگ خوار در جزیره دارا کشف و تعداد ۳۰ قطعه پرنده گرفتار در تور رهاسازی شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندر امام خمینی «ره»، همچنین در ادامه این عملیات در سایر جزایر خورموسی، تعداد ۸ نفر از متخلفین شکار و صید در صید غیرقانونی پرندگان و تخریب آشیانه و برداشت تخم، شناسایی و دستگیر که از آنان تعداد ۵۰ قطعه لاشه پرنده از انواع اگرت، سلیم خرچنگ خوار و کاکایی کشف گردید و متخلفین نیز جهت رسیدگی به جرم به مراجع قضایی شهرستان بندر ماهشهر معرفی شدند.

سالانه هزاران قطعه از گونه‌های مختلف کاکایی، پرستو دریایی، اگرت و سلیم خرچنگ خوار در سواحل و جزایر خور موسی اقدام به لانه گزینی و تخم گذاری کرده و در سواحل ماسه‌ای و صدفی خورموسی بزرگ‌ترین جمعیت سلیم خرچنگ خوار که یکی از مهم‌ترین زیستگاه‌های کشور است زیست می‌کنند.

احمدرضا لاهیجان‌زاده، مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان، ضمن ابراز تاسف از اقدام شکارچیان و صیادان متخلف اظهار داشت که این افراد علاوه بر از بین بردن نسل این گونه‌های ارزشمند، اقدام به خرید و فروش لاشه آن به عنوان پرنده حلال گوشت در بازار می‌کنند که این موضوع علاوه بر حرام بودن از جنبه‌های فقهی و دینی، باعثبه خطر افتادن سلامت و بهداشت شهروندان می‌شود و ضروری است که در این رابطه اقدامات فوری از سوی مراجع متولی بهداشت و سلامت جامعه و رسانه‌های جمعی جهت آگاهی رسانی صورت پذیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز