خبرگزاری کار ایران

در مراسم اختتامیه و در شهرستان ماهشهر /

برگزیدگان اولین کنگره ملی شعر جنوب معرفی شدند

asdasd
کد خبر : ۱۷۱۷۹۸

اولین کنگره ملی شعر جنوب، امروز و در شهرستان ماهشهر، با معرفی برترین های بخش های مختلف، به کار خود پایان داد.

اولین کنگره ملی شعر جنوب، امروز و در دو نوبت صبح و بعدازظهر با حضور شاعرانی از سراسر کشور در سالن میلاد نور شهرستان ماهشهر برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، در نوبت صبح، تعدادی از شاعران شهرهای مختلف کشور، به خواندن سروده های خود پرداختند و در ادامه نیز دکتر ابراهیم قیصری، ادیب سرشناس بین المللی و مهمان ویژه این کنگره در حالیکه به شدت توسط حاضرین مورد تشویق قرار گرفته بود به ایراد سخنرانی پرداخت.

در نوبت بعدازظهر که از ساعت ۱۶ آغاز گردید، ابتدا توسط گروهی از هنرمندان ماهشهری، موسیقی سنتی اجرا گردید و در ادامه تعداد دیگری از شاعران حاضر به شعرخوانی پرداختند.

مراسم اختتامیه این مراسم از ساعت ۱۹ همزمان با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، مدیر کل امور اجتماعی استانداری، نماینده شهرستان ماهشهر در مجلس شورای اسلامی، تعدادی از فرمانداران و مسوولین شهرستان های مختلف خوزستان با قرآئت قرآن کریم و اجرای سرود ملی توسط گروه موزیک منطقه سوم دریایی سپاه آغاز گردید.

فرماندار ماهشهر، مدیرکل ارشاد خوزستان، نماینده مردم ماهشهر در مجلس، مدیر کل امور اجتماعی استانداری، رئیس اداره ارشاد ماهشهر و ابراهیم قیصری به ایراد سخنرانی و اهمیت پرداختن به مسائل فرهنگی و همچنین ارائه گزارش برگزاری این کنگره پرداختند.

سپس حبیب پیام به نمایندگی از طرف هیأت داوران این جشنواره که متشکل از ذوالفقار شریعت، بهمن ساکی، مرتضی حیدری آل کثیر، حامد صافی و علی فتحی مقدم بودند، گزارشی از چگونگی روند داوری ارائه نمود.

وی افزود: کار داوری ۳۱۰۰ اثر رسیده به هیأت داوران، ۲۰۰ نفر ساعت کار برد.

پیام گفت: داوران توجه ویژه ای به کشف تجربه های نو در بررسی آثار دریافتی، داشتند.

در پایان نفرات برتر به شرح زیر معرفی شدند:

در بخش کلاسیک: فواد میرشاه ولد از خوزستان رتبه اول، محمدحسین ملکیان از اصفهان رتبه دوم و علی سلیمانی از تهران رتبه سوم را بدست آوردند.

در بخش آزاد، هیأت داوران هیچکدام از شرکت کنندگان را حائز کسب رتبه اول ندانست. در این بخش سیدرسول پیره از تهران رتبه دوم و پیام جهانگیری از اردبیل و مینا آقازاده از اسلام شهر، مشترکا " رتبه سوم را کسب نمودند.

شاعران تقدیر شده در هر دو بخش نیز عبارت بودند از:

داود مالکی، بهزاد جمالی، سجاد خسروی، حمدالله احمدی و رسول سنایی.

لازم به ذکر است که علاوه بر مصطفی محدثی خراسانی که جهت برگزاری کارگاه تخصصی شعر از وزارت ارشاد به این کنگره اعزام شده بود، تنی چند از شاعران عرب خوزستانی از دیگر مهمانان ویژه این مراسم بودند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز