خبرگزاری کار ایران

فرماندار اهواز:

خیران اهواز در ساخت کتابخانه مشارکت کنند

asdasd
کد خبر : ۱۷۲۹۰۹

در شهرستان اهواز بیش از ۴۰۰ هزار نفر در مناطق حاشیه‌ای زندگی می‌کنند از این رو باید با تامین امکانات نسبت به ارتقای فرهنگ این افراد تلاش کرد.

فرماندار شهرستان اهواز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی و نهضت مطالعه مفید این شهرستان خواستار حضور گسترده و جدی خیران شهرستان در بحثساخت کتابخانه شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، اسماعیل ارزانی بیرگانی با تقدیر از فعالیت های خوب و مؤثر مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان در ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی، گفت: در حال حاضر در همه زمینه‌ها به ویژه خدمات عمومی نسبت به سال‌های گذشته دچار رکود شدیم ولی خوشبختانه کتابخانه‌های عمومی خوزستان در این زمینه خوب عمل کردند و در بسیاری از شاخص‌ها، رشد چشم‌گیری داشته‌اند.
وی با بیان اینکه باید افراد بیشتری را جذب کتابخانه‌ها کنیم تا در محیط‌های عمومی به مطالعه بپردازند، افزود: باید تا جایی پیش برویم که ۳۰ درصد فعالیت ما در زمینه امور عمرانی و ۷۰ درصد امور فرهنگی باشد تا بتوانیم افراد مختلف به ویژه جوانان و نوجوانان را به سمت فعالیت‌های فرهنگی سوق دهیم.
وی با اشاره به اینکه هر جوانی که به کتابخانه ورود پیدا می‌کند یک مجرم در آینده کمتر می‌شود، تصریح کرد: انسان‌های فرهنگی که وارد کتابخانه، مسجد، ورزشگاه و مکان‌های فرهنگی می‌شوند نسبت به جرم مصونیت پیدا می‌کنند، بنابراین باید تلاش کنیم تا افراد بیشتری را جذب کتابخانه‌ها کنیم.
فرماندار شهرستان اهواز، با تاکید بر اینکه روستاها و مناطق محروم و حاشیه‌ای نیاز بیشتری به کتابخانه و مراکز فرهنگی دارند، اضافه کرد: در شهرستان اهواز بیش از ۴۰۰ هزار نفر در مناطق حاشیه‌ای زندگی می‌کنند از این رو باید با تامین امکانات نسبت به ارتقای فرهنگ این افراد تلاش کرد.
وی از خیران برای ساخت کتابخانه به ویژه در مناطق محروم دعوت کرد و با بیان اینکه در برخی استان‌ها خیران کتابخانه‌ساز فعالیت‌های خوبی دارند، گفت: باید در اهواز نیز این امر را گسترش دهیم، با این کار امنیت و آرامش نیز در این مناطق ایجاد می‌شود چرا که هر کس با علم عجین شد از جرم دوری می‌کند.
ارزانی بیرگانی، خاطرنشان کرد: فرمانداری اهواز آمادگی خود را جهت حمایت و پشتیبانی از کتابخانه‌های عمومی و احداثکتابخانه در مناطق حاشیه این شهرستان اعلام می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز