خبرگزاری کار ایران

همزمان با سالروز شهادت مصطفی چمران؛

سه عنوان کتاب دفاع مقدس رونمایی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۷۷۴۷۳

این کتابها حاصل تلاش و کوشش نویسندگان بومی استان خوزستان می باشد و مراسم رونمایی از این سه عنوان کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس با حضور آیت الله سید علی شفیعی برگزار می شود.

به همت اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان، مقارن با سالروز گرامی داشت شهید دکتر مصطفی چمران، آیین رونمایی از سه عنوان کتاب با موضوع تاریخ شفاهی هشت سال دفاع مقدس، درکتابخانه مرکزی استان برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، لفته منصوری گفت: در این رویداد فرهنگی، سه عنوان کتاب، با هدف ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت و انتقال مفاهیم ارزشمند هشت سال دفاع مقدس به نسل های حاضر و آینده، همچنین به منظور تبیین حماسه های ماندگار هشت سال دفاع مقدس و نقش ارزشمند رزمندگان در آستانه سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران رونمایی می شوند.

وی افزود: «پشت دروازه شهر» شامل خاطرات «علیرضا معینیان» است. علیرضا معینیان؛ متولد ۱۷ آذر ۱۳۳۳ در آبادان به دنیا آمد. غلامرضا جهانی مقدم مصاحبه کننده کتاب است و به کوشش علی شیرخانی به رشته تحریر در آمده است. عنوان کتاب دوم «این جا صدایی نیست» است که ناگفته های رضا پورعطا از عملیات والفجر مقدماتی را بیان می کند و به کوشش فرامرز گرجیان(نویسنده و فیلمساز خوزستانی)، نوشته شده است. به باور نویسنده ی کتاب: «این داستان صدصفحه‌ای، کاری در حوزه ادبیات دفاع مقدس است و نگاهی نو و کاملا تازه به آن دارد. به جرأت می‌توان گفت برای نخستین‌بار است که به این شکل به دفاع مقدس پرداخته شده است» گرجیان معتقد است: «در این اثر بخشی از ناگفته‌های دفاع مقدس بیان شده و چیزهایی که تاکنون روایت نشده‌، روایت شده است؛ چرا که این رمان سرک کشیدن به زوایای کور عملیات‌هایی است که تاکنون به آن‌ها پرداخته نشده است».

منصوری اضافه کرد: کتاب سوم با عنوان «خاکریز پنهان» شامل خاطرات آزاده دکتر محمد حاجی خلف است که مصاحبه های آن را سید حسن موسوی طیب انجام داده و به کوشش فرامرز نوروزی نگارش شده است. " خاکریز پنهان " مجموعه خاطرات و تارخ شفاهی دکتر محمد حاجی خلف از فعالین انقلاب اسلامی در دزفول و رزمندگان و آزادگان هشت سال دفاع مقدس می باشد که توسط مرکز فرهنگی دفاع مقدس دزفول گردآوری و توسط پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در مهر ماه سال ۱۳۹۲ چاپ و منتشر شده است.

وی گفت: این کتابها حاصل تلاش و کوشش نویسندگان بومی استان خوزستان می باشد و مراسم رونمایی از این سه عنوان کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس با حضور آیت الله سید علی شفیعی برگزار می شود.

منصوری در ادامه بیان کرد: در دوم خرداد ماه نیز با همکاری اداره کل حفظ آثار و نشر دستاوردهای دفاع مقدس خوزستان، نقد و بررسی کتاب «برگی از چهل و پنج روز مقاومت» برگزار شد که این کتاب تدوین مرحومه فاطمه دریکوندی با موضوع ثبت لحظه های ایثار و مقاومت مردم خرمشهر در روزهای آغازین تجاوز رژیم عراق به این شهر بوده است.

منصوری در پایان تاکید کرد: این مراسم رونمایی روز چهارشنبه(۲۸ خرداد) ساعت ۹:۳۰ صبح، در تالار کتابخانه مرکزی استان خوزستان برگزار می شود و حضور در این مراسم برای عموم مردم آزاد است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز