خبرگزاری کار ایران

انتقاد رانندگان تاکسی شهر اهواز از عملکرد پیمانکار تاکسی‌رانی

asdasd
کد خبر : ۱۸۳۷۸۱

بیش از ۱۵۰ نفر از رانندگان تاکسی رانی شهر اهواز با ارسال نامه ای به مسئولان استانداری و فرمانداری این شهر، به نحوه مدیریت، نظارت و نحوه ساماندهی ایستگاه‌های تاکسی از سوی شرکت پیمانکاری خانه هفتم(سون) انتقاد کرده و خواستار رسیدگی در این خصوص شدند.

بیش از ۱۵۰ نفر از رانندگان تاکسی رانی شهر اهواز با ارسال نامه‌ای به مسئولان استانداری و فرمانداری این شهر، به نحوه مدیریت، نظارت و نحوه ساماندهی ایستگاه‌های تاکسی از سوی شرکت پیمانکاری تاکسی‌رانی انتقاد کرده و خواستار رسیدگی در این خصوص شدند.

به گزارش ایلنا، این نامه که به امضای بیش از ۱۵۰ راننده تاکسی شهر اهواز رسیده است، به رعایت نشدن حداقل حقوق صنفی رانند گان تاکسی از سوی شرکت پیمانکاری خانه هفتم «سون» اشاره شده و آمده است: مدیریت سازمان تاکسی رانی اهواز که وظیفه آن، مدیریت، نظارت وساماندهی ایستگاهای تاکسی است، این وظیفه را به شرکت پیمانکاری خانه هفتم(سون) محول کرده است که مشکلات عدیده‌ای را برای عده زیادی از رانندگان این شهر که تحت نظارت این شرکت فعالیت می‌کنند فراهم کرده است.

در این طومار رانند گان تاکسی شهر اهواز با اشاره به اینکه سازمان تاکسی رانی اهواز وجوهاتی را از رانندگان تاکسی و خودروهای ویژه این شهر بابت نرخ نامه، آرم، کارت الکترونیک وغیره دریافت می‌کند در ادامه آورده‌اند: شرکت پیمانکاری مجددا مجزا از دریافتی شرکت تاکسی رانی، مبالغی را بابت نرخ نامه و سایر موارد با بهانه‌های متعدد از رانندگان تحت نظارت خود مبالغی را به اجبار اخذ می‌کند که کاملا غیر قانونی است.

به گفته امضاء کنند گان، شرکت پیمانکاری سون بابت نرخ نامه، آرم و کارت الکترونیک به ترتیب مبلغ ۱۵،۱۰ و ۱۰ هزار تومان، دریافت می‌کند این در حالی است که تاکسی داران قبلا این مبالغ را به سازمان تاکسی رانی پرداخت کرده‌اند.

رانندگان تاکسی شهر اهواز در ادامه نامه‌شان به استاندار و فرماندار این شهر از عملکرد سازمان تاکسی رانی اهواز در پیگیری امور تاکسی داران انتقاد کرده و آورده‌اند: این سازمان از بدو تاسیس هیچگونه خدماتی را به رانندگان تاکسی ارائه نکرده است و با آنچه با ورود پیمانکار رانندگان تاکسی متحمل شده‌اند پرداخت هزینه‌ای بالجبار مالی است که بایستی رایگان در اختیار تاکسی دار قرار می‌گرفت.

درادامه نامه با ذکر مثالی ذکر شده است: این شرکت برای جبران هزینه نصب تابلوهای ورود تاکسی به ایستگاه از تاکسی‌داران خواسته است بابت هر ورود به ایستگاه مبلغ ۱۰۰ تومان پرداخت کنند ومدعی هستند این مبلغ بجای عوارض سالیانه شهرداری اهواز است.

در بخش پایانی این نامه امضاء کنندگان به یکی دیگر از مشکلاتی که تاکسی داران شهر اهواز از سوی پیمانکار متحمل شده انددر خصوص بیمه تامین اجتماعی آورده‌اند: شرکت پیمانکاری سون با آنکه هر ماه مبالغی را از تاکسی داران اخذ می‌کند اما به طور مرتب ان را به حساب اداره تامین اجتماعی واریز نمی‌کند با این حال سوابق بیمه‌ای تعداد زیادی از رانند گان دچار مشکل شده است.

مشکل تاکسی داران شهر اهواز، ناشی از ضعف مدیریت حمل ونقل عمومی است.
در این رابطه آقای «نیک صفت» رئیس اتحادیه تاکسی داران شهر اهواز با تایید ادعای رانندگان تاکسی اهواز در خصوص مشکلاتی که شرکت پیمانکاری «سون» به آنان تحمیل کرده است، گفت: متاسفانه ضعف مدیریت حمل ونقل عمومی شهر اهواز مشکلاتی را برای تاکسی دارن این شهر بوجود اورده است.

او با بیان اینکه مجموعه تاکسی‌های شهر اهواز زیر نظر دو شرکت پیمانکاری «سون» و «برج» فعالیت» دارند، افزود: تاکسی دارانی که با شرکت پیمانکاری سون همکاری دارند مدعی‌اند که این شرکت به اجبار مبالغی را از آنان به صورت غیر قانونی اخذ می‌کند.

او گفت: مشکل دیگری که تاکسی داران تحت نظارت شرکت سون دارند در زمینه سوابق بیمه‌ای آنان است چرا که بر اساس ادعای تاکسی داران ومدارک ارائه شده به دفتر اتحادیه این شرکت هر ماهه با وجود آنکه مبالغی را از تاکسی دار اخذ کرده اما به تامین اجتماعی واریز نکرده است.

به گفته وی وجود مشکلات مدیریتی در حمل ونقل عمومی در اکثر شهرهای کشور دیده می‌شود که باید از سوی مسولان ذیربط به ویژه وزارت کشور برسی و مرتفع شود.

او با بیان اینکه مطالبه تاکسی داران شهر اهواز کاملا صنفی در خاتمه اظهار داشت: نگاه غیر صنفی مسئولان به مشکلات و مطالبات که از سوی تاکسی داران مطرح می‌شود باعثشده که تاکسی داران نتوانند خواسته‌ها ومشکلاتشان را مطرح کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز