خبرگزاری کار ایران

امام جمعه بندر ماهشهر؛

راه مبارزه با تهاجم فرهنگی، اعتلای فرهنگ کتاب و کتابخوانی است

asdasd
کد خبر : ۱۹۰۰۷۶

مسائل فرهنگی کشور، ریشه‌ای و زیربنایی بوده و نیازمند توجه جدی مسئولان است.

امام جمعه شهرستان بندر ماهشهر در نشستی با سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی این شهرستان گفت: راه مبارزه با تهاجم فرهنگی اعتلای فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ماهشهر، مسلم میرزاوند، سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی ماهشهر، با امام جمعه شهرستان بندر ماهشهر در نشستی به تحلیل مباحثفرهنگی شهرستان و وضعیت کتابخانه‌های عمومی این شهرستان پرداخته و در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین غبیشاوی پیشنهادات اجرایی و فرهنگی خود را ارائه دادند.

میرزاوند در این نشست گفت: در حال حاضر شهرستان بندر ماهشهر دارای ۹ باب کتابخانه عمومی با زیربنای ۴۶۱۹ مترمربع است و تعداد منابع موجود در کتابخانه‌های عمومی، ۱۴۶۷۰۸ جلد کتاب بوده و تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی ماهشهر ۱۱۴۴۱ نفر است.

در ادامه حجت الاسلام غبیشاوی گفت: رهبر معظم انقلاب امسال را سال اقتصاد و فرهنگ عنوان کردند تا به مسئولان اجرایی بگویند مسائل فرهنگی کشور ریشه‌ای و زیربنایی بوده و نیازمند توجه جدی مسئولان می‌باشد.

وی افزود: یکی از موضوعات اصلی در بخش فرهنگ، کتابخانه‌های عمومی هستد که وجود کتابخانه به اعتقاد من از اولویت‌های هر شهرستان است؛ چرا که مراکز فرهنگی مانند کتابخانه‌ها وظیفه تربیت یک نسل را برعهده دارند و آینده یک منطقه را تضمین می‌کنند.

امام جمعه ماهشهر ضمن اشاره به وضعیت فرهنگی کشور، گفت: یکی از بهترین و اثربخش‌ترین و مطمئن‌ترین راه‌های مقابله با تهاجم فرهنگی در کشور، اعتلای فرهنگ کتاب و کتاب خوانی و توجه ویژه و جدی به کتابخانه‌های عمومی است که با رشد و توسعه این مراکز فرهنگی و حضور جوانان و نوجوانان در کتابخانه‌ها و استفاده از منابع و مراجع مفید در موضوعات مختلف، دیگر فرهنگ بیگانه نمی‌تواند تاثیری در جوانان داشته باشد.

وی افزود: در سال‌های اخیر شاهد رشد و توسعه کتابخانه‌های عمومی هستیم و همچنین برنامه‌های مختلف فرهنگی و خوبی در کتابخانه‌های عمومی در بین اقشار مختلف و با توجه به نیازهای سنی و منطقه‌ای انجام می‌شود که این برنامه‌ها در جذب عموم مردم به کتابخانه‌های عمومی تاثیر بسیار زیادی دارد.

حجت الاسلام غبیشاوی در ادامه گفت: یکی از پیشنهادات من برای کتابخانه‌های عمومی با توجه به رشد چشمگیر فضاهای مجازی در چند سال اخیر؛ نیاز به افزایش کتابخانه‌های مجازی می‌باشد و یکی از ضروریات و ملزومات نسل حاضر توجه به فضای مجازی و اینترنت می‌باشد که نسل جوان ما به این موضوع بسیار علاقه‌مند است.

وی در ادامه ارائه پیشنهادات افزود: با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ کتابخوانی، اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان از کوچک‌ترین فرصت‌ها جهت اعتلای فرهنگ کتابخوانی استفاده نماید. به عنوان مثال در مواقع برگزاری اردوی راهیان نور، اردوی مشهد و… کتاب‌های کم حجمی تدارک دیده و به کاروان‌ها اهدا کند.

امام جمعه بندر ماهشهر در پایان تاکید کرد: راه اندازی سیستم‌های دیجیتالی و استفاده از منابع و مراجع دیجیتالی در حال حاضر بسیار با اهمیت و یکی از مهم‌ترین راه‌های مقابله با تهاجم فرهنگی است و البته نیاز به همت جمعی و همراهی دیگر دستگاه‌های اجرایی شهرستان دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز