خبرگزاری کار ایران

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان:

مدیریت نیازمند طیف وسیعی از آمار و اطلاعات است

asdasd
کد خبر : ۱۹۲۱۹۵

همایشی با موضوع جایگاه آمار در برنامه‌ریزی کتابخانه‌های عمومی در کتابخانه مرکزی استان خوزستان برگزار شد.

همایش جایگاه آمار در برنامه‌ریزی کتابخانه‌های عمومی در کتابخانه مرکزی استان خوزستان با حضور مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان، روسای ادارات شهرستان‌ها، مسئولین و کارشناسان ستادی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، این همایش با اهداف: اهمیت و جایگاه آمار در نهاد کتابخانه های عمومی، تاثیر آمار بر پیشرفت‌ها و ارتقاء جایگاه کتابخانه های عمومی استان، اهمیت کتابخانه های عمومی در میان مسئولین ملی، استانی و علی الخصوص عموم مردم با ارائه آمار، افزایش سرعت توسعه فیزیکی و برنامه های فرهنگی کتابخانه های عمومی برگزار شد.

در این همایش مدیر کل کتابخانه های عمومی خوزستان گفت: تفاوت نهاد کتابخانه‌های عمومی با دیگر سازمان‌ها در ماهیت برنامه‌ریزی است یعنی یکی از ویژگی‌های این سازمان این است که این نهاد، برنامه محور بوده و تمام فعالیت‌ها و کارهای آن بر اساس برنامه‌ریزی مدون بنیان گذاشته شده است.

وی افزود: ما از معدود نهاد های فرهنگی هستیم که آمار ابزار اصلی کار ماست؛ آمار و برنامه ریزی دو پدیده همزاد و همراه یکدیگرند، در عین حال لازم و ملزوم همدیگر بوده و در تعامل با هم معنی و مفهوم می یابند. با توجه به سه وظیفه اصلی مدیریت یعنی سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری می‌توان به میزان اهمیت آمار پی برد. ارائه آمار توسعه ای برای عموم مردم نشان از زنده بودن و پویا بودن هر سازمان است و ما باید به این موضوع بسیار اهمیت داده و به صورت مستمر در دوره های زمانی مشخص گزارش های آماری را به عموم مردم از طریق رسانه ها و مطبوعات و خبرگزاریها ارائه دهیم تا در جریان پیشرفت کاری ما قرار گیرند.

در ادامه، کارشناسان و مسئولین ستادی اداره کل، طریقه ارائه گزارشات آماری را به حاضران جلسه آموزش دادند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز