خبرگزاری کار ایران

یک ماه از مطالبات کارگران قطار شهری اهواز پرداخت شد

asdasd
کد خبر : ۱۹۶۵۳۴

یکی از کارگران شاغل در شرکت «کیسون»، مجری پروژه قطار شهری اهواز از پرداخت یک ماه از مجموع ۴ ماه معوقات حقوقی حدود ۹۰۰ کارگر پیمانکاری این شرکت خبر داد.

یکی از کارگران شاغل در شرکت «کیسون»، مجری پروژه قطار شهری اهواز، از پرداخت یک ماه از مجموع ۴ ماه معوقات حقوقی حدود ۹۰۰ کارگر پیمانکاری این شرکت خبر داد.

این کارگر در این باره به ایلنا گفت: با تغییر رئیس کارگاه شرکت کیسون، دستمزد فروردین ماه کارگران، روز ۲۶ مردادماه پرداخت شد و کارگران انتظار دارند که مابقی معوقات حقوقی خود را هر چه سریع‌تر حداکثر تا پایان ماه آینده دریافت کنند.

او با بیان اینکه کارگران شاغل در پروژه قطار شهری اهواز هر ماهه حقوق خود را با تاخیر دریافت می‌کنند، افزود: پیش از این حقوق کارگران در خرداد ماه ۵ ماه به تعویق افتاده بود که در روز ۵ شنبه، ۲۲ خردادماه، دستمزد ماه‌های بهمن و اسفند کارگران پرداخت شد.

او در ادامه گفت: کارگران که دارای سوابق کاری ۳ تا ۱۲ساله هستند و در بخش های حفاری، تاسیسات، خدمات و حراست فعالیت می کنند.

این کارگر شاغل در پروژه قطار شهری اهواز دلیل افزایش مشکلات پرداخت حقوق کارگران را سوء مدیریت پیمانکار دانست و در ادامه گفت: عدم پیشرفت پروژه قطار شهری باعثشد ریاست کارگاه مترو از ابتدای هفته جاری تغییر کند.

به گفته وی، شرکت کیسون هر ماه به بهانه پرداخت نشدن صورت وضعیت‌های مالی از پرداخت حقوق کارگران در موعد مقرر خودداری می‌کند این در حالیست بر اساس گفته‌های مدیر عامل قطارشهری اهواز همه صورت وضعیت‌های مالی شرکت کیسون توسط شرکت قطار شهری اهواز پرداخت شده و مطالبه‌ای باقی نمانده است.

وی با ابراز نگرانی از امنیت شغلی همکارانش گفت: شرکت کیسون در اجرای پروژه قطار شهری اهواز حدود ۹۰۰ کارگر قراردادی با سابقه دارد که وضعیت پیش آمده آنان را نگران تامین معاش و امنیت شغلی خود کرده است.

این کارگر پرداخت مابقی معوقات حقوقی کارگران را برای تامین معاش در شرایط اقتصادی کنونی ضروری دانست و اضافه کرد: امیدوارم کارگران با همراهی مسئولان قطار شهری اهواز بتوانند مابقی مطالبات قانونی خود را از کارفرما بگیرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز