خبرگزاری کار ایران

معاون مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در ماهشهر تأکید کرد؛

دست‌یابی به دانش فنی در اولویت کاری است

asdasd
کد خبر : ۱۹۸۳۸۶

راهبرد جدید شرکت ملی صنایع پتروشیمی، راه اندازی مجتمع های تولید پروپیلن از متانول است.

معاون مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در بازدید از مرکز ماهشهر شرکت پژوهش و فناوری، بر راه اندازی و تست سریع‌تر پایلوت تبدیل متانول به پروپیلن تاکید کرد و گفت: راهبرد جدید شرکت ملی صنایع پتروشیمی راه اندازی مجتمع‌های تولید پروپیلن از متانول است و به این منظور شرکت پژوهش و فناوری مامور شده است به صورت ویژه دست یابی به دانش فنی تبدیل متانول به پروپیلن را در اولویت کاری خود قرار دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندر امام خمینی «ره»، پیوندی، راهبرد امروز صنعت پتروشیمی را تولید پروپیلن برای توسعه صنایع پایین دست اعلام کرد و افزود: پایین دست اتیلن و محصولات وابسته به آن به اندازه کافی رشد کرده است اما به علت کمبود پروپیلن صنایع پایین دستی وابسته به آن رشد نکرده است.

وی با بیان اینکه قبلا تولید پروپیلن در کشور از خوراک مایع انجام می‌شد، افزود: امروز با افزایش قیمت نفت، استفاده از خوراک مایع برای تولید این محصول به ویژه برای سرمایه گذار بخش خصوصی به صرفه نیست و با توجه به اینکه صنعت پتروشیمی خصوصی شده است، سرمایه گذار هم حاضر نیست با سود کم این محصول را تولید کند. به همین علت امروز ۶ میلیون تن اتیلن داریم و در مقابل فقط یک میلیون تن پروپیلن تولید می‌کنیم.

پیوندی راهکار غلبه براین مشکل را تولید پروپیلن از متان و متانول دانست و افزود: این طرح‌ها در شرکت ملی صنایع پتروشیمی تدوین شده و اجرای آن آغاز خواهد شد.

قنبری، مدیر عامل، و بساق‌زاده، رئیس هیأت مدیره شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی، پیوندی را در این برنامه بازدید همراهی می‌کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز