خبرگزاری کار ایران

در دومین روز اولین هفته دولت تدبیر و امید؛

ساختمان جدید کتابخانه عمومی معراج ترکالکی گتوند افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۱۹۸۸۲۰

ساختمان جدید کتابخانه عمومی معراج با زیربنای ۵۲۰ مترمربع و با اعتباری بالغ ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال ساخته شده است.

ساختمان جدید کتابخانه عمومی معراج ترکالکی گتوند در دومین روز هفته دولت با حضور سیاحی معاون عمرانی استاندار، مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان، فرماندار گتوند، معاون مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، امام جمعه موقت گتوند، شهرداران، اعضای شورای شهر، مسئولان محلی، اصحاب رسانه و مردم عزیز ترکالکی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، احمد سیاحی معاون عمرانی استاندار در آئین افتتاح کتابخانه عمومی معراج گفت: افزایش اعتبارات نهاد کتابخانه‌های عمومی خوزستان هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری در زیربنایی‌ترین عرصه‌های فرهنگی است.

در ادامه مراسم افتتاح، مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان در ارائه گزارشی گفت: ما در شهرستان گتوند ۹ باب کتابخانه عمومی فعال شامل ۸ باب کتابخانه عمومی نهادی و یک باب کتابخانه مشارکتی داریم.

منصوری افزود: شاخص‌های کتابخانه‌ای در شهرستان گتوند از متوسط استان و کشور بهتر است، به طوری که به ازای هر ۷۱۲۴ نفر، یک باب کتابخانه در این شهرستان داریم و به ازای هر ۱۰۰ نفر گتوندی ۶۳/۳ متر مربع فضای کتابخانه‌ای در این شهرستان موجود است.

در این مراسم براتی، معاون مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: ساختمان جدید کتابخانه عمومی معراج با زیربنای ۵۲۰ مترمربع و با اعتباری بالغ ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات تملک دارایی استان خوزستان و توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ساخته و تحویل اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان شده است.

کتابخانه عمومی معراج ترکالکی در سال ۱۳۸۸ در یک واحد مسکونی که توسط شهرداری تامین شد در اختیار نهاد کتابخانه‌های عمومی قرار گرفت و آغاز به کار کرد و در هفته دولت امسال به ساختمان جدید که طبق استانداردهای کتابخانه‌های عمومی ساخته شده منتقل شد.

این کتابخانه شامل یک مخزن، دو سالن مطالعه مجزا برای مطالعه خواهران و برادران، بخش کودک، بخش نشریات، بخش اداری می‌باشد که در ادامه فعالیت دیگر بخشهای مهم از جمله اینترنت و… به این کتابخانه اضافه می‌شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز