خبرگزاری کار ایران

با پایان مأموریت لفته منصوری؛

سرپرست جدید اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان معرفی شد

asdasd
کد خبر : ۲۰۱۰۲۰

لفته منصوری پس از ۲۸ ماه تلاش در حوزه فرهنگ به حوزه صنعت بازگشت و منصور کوهی رستمی، به عنوان سرپرست جدید اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان منصوب شد.

لفته منصوری، مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان، پس از ۲۸ ماه دوره پر جنب و جوش و تلاش در نهاد کتابخانه‌های عمومی از حوزه فرهنگ به حوزه صنعت بازگشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، لفته منصوری با تقدیر و تشکر از کتابداران و کارکنان ستادی نهاد در استان و شهرستان‌ها، اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی و کمیته دائمی نهضت مطالعه مفید در استان و شهرستان‌ها، نماینده محترم ولی فقیه در استان و ائمه جمعه سراسر استان، اساتید دانشگاه و قطب کتابداری دانشگاه شهید چمران و انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی شاخه خوزستان، نمایندگان محترم مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان، شوراهای اسلامی شهر و روستا، استاندار محترم خوزستان و فرمانداران و شهرداران سراسر استان و دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: در نظام جمهوری اسلامی ایران مدیریت فرصتی برای خدمت است نه منت! مدیریت از نوع مالکانه و ملوکانه بر سازمان‌ها، غیر اسلامی است.

وی گفت: در ۲۸ ماه گذشته، سرمایه اجتماعی بزرگی در نهاد کتابخانه‌های عمومی خوزستان در ابعاد اعتماد اجتماعی، مشارکت اجتماعی و انسجام اجتماعی ایجاد شد و این عامل فصل نوینی را در زمینه رشد و توسعه کتابخانه‌های عمومی گشود.

لفته منصوری گفت: از تاسیس اولین کتابخانه عمومی استان در سال ۱۳۴۳ که یک سال از من بزرگ‌تر است و به نام علامه طباطبایی در بهبهان ایجاد شد، تا اردیبهشت ماه ۱۳۹۱ که مسئولیت اداره کل را پذیرفتم ۴۸ سال از عمر کتابخانه‌های عمومی سپری شده بود. من ۱۵۳ کتابخانه عمومی با متوسط سالیانه ۳ کتابخانه با زیربنای ۷۶۳۳۵ مترمربع یعنی در هر سال ۱۵۹۰ مترمربع و ۱۵۵۹۷۰۸ جلد کتاب یعنی متوسط سالیانه ۳۲۴۹۴ جلد کتاب و ۱۲۶۰۲ صندلی یعنی در هر سال ۲۶۳ صندلی افزوده شده است، تحویل گرفتم.

وی افزود: اما با توکل بر خدا و استمداد از اهل بیت عصمت و طهارت(ع) با‌‌ همان سرمایه اجتماعی و در سایه حمایت نماینده محترم ولی فقیه و علمای بزرگ استان، استانداران و فرمانداران و مسئولان استان با همت و تلاش صادقانه و فداکارانه تک تک همکارانم در استان، امروز رشد و توسعهٔ در خور استان خوزستان در نهاد کتابخانه‌های عمومی ایجاد شده است.

مدیر کل اسبق کتابخانه‌های عمومی خوزستان گفت: امروز که با تجربهٔ گرانقدری از یک نهاد فرهنگی ارجمند و تاثیرگذار جدا می‌شوم، خوشحالم که اعلام بکنم رشد کتابخانه‌های عمومی استان در این دوره ۲۸ ماهه معادل ۲۱ سال دوران گذشته بوده است.

وی ادامه داد: در مرداد ماه امسال، کتابخانه‌های ما به ۲۱۶ باب معادل ۴۱ درصد رشد، زیربنا به ۹۵۷۴۰ مترمربع معادل ۲۵ درصد رشد، صندلی به ۱۶۴۶۶ عدد معادل ۳۱ درصد رشد و کتاب به ۲۳۶۳۴۰۲ جلد معادل ۵۲ درصد رشد رسیده است. ظرف این مدت ۲۸ ماه ۱۴۶ جوان تحصیل کرده جذب کتابخانه‌های عمومی شدند که این عدد شاید معادل کل استخدام‌های پس از انقلاب دیگر دستگاههای فرهنگی استان باشد.

منصوری افزود: یکی از رویکردهای ارزشمند نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، توجه به کتابدران و نیروهای نهادی است. انتخاب منصور کوهی رستمی به عنوان سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان از چند جهت بر من شایستگی دارد. یکی نیروی جوانی است و دومی، دانشجوی دوره دکتری علم اطلاعات و دانش‌شناسی و مرتبط با فعالیتهای کتابخانه‌های عمومی می‌باشد. و سوم اینکه، نیروی پیمانی نهاد است و دیگر اینکه، فردی متخلق و مبادی آداب و مورد قبول جامعه کتابدران و مسئولان استان است.

وی تاکید کرد: من بر اساس شایستگی‌هایی که در آقای رستمی دیدم در بدو ورود او را به عنوان معاون اداره کل و مدیر کل آینده معرفی کردم و در ۸ ماه اخیر، دو بار استعفا دادم و با استعفای من مخالفت شد. اما اخیرا گروه ملی صنعتی فولاد ایران ماموریت اینجانب را تمدید نکرد و علیرغم مکاتبات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با پایان این ماموریت فرصت خدمت یک شخصیت علمی و فرهنگی چون آقای رستمی فراهم شد که قطعا این نگاه ارزشمند دبیر کل محترم نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور امکان رشد در سلسله مراتب اداری را برای همه کتابداران به ارمغان خواهد آورد.

منصور کوهی رستمی، سرپرست جدید اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان، دانشجوی دوره دکتری علم اطلاعات و دانش­‌شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز و به عنوان مدرس در دانشگاه شهید چمران و پیام نور اهواز مشغول است.

رستمی سوابق اجرایی معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان، رئیس کتابخانه مرکزی استان خوزستان، رئیس اداره کتابخانه­‌های عمومی شهرستان اهواز و عضویت هیات مدیره انجمن کتابداری و اطلاع رسانی خوزستان را در کارنامه خود دارند.

وی همچنین دارای بیش از ۱۵ کتاب و مقاله علمی و پژوهشی در مجلات و سمینارهای ملی و بین المللی در موضوعات کتاب، مطالعه و کتابخانه ­های عمومی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز