خبرگزاری کار ایران

همزمان با میلاد امام رضا(ع)؛

کتاب " روز هشتم " نقد و بررسی شد

asdasd
کد خبر : ۲۰۲۵۷۹

در این نشست که با حضور شاعران و فرهیختگان استان برگزار شد، علاوه بر نقد و بررسی کتاب " روز هشتم "، شاعران شرکت کننده، به شعرخوانی در مدح اهل بیت و علی الخصوص حضرت امام رضا(ع) پرداختند.

معاون اداره کتابخانه های عمومی شهرستان اهواز گفت: کتاب " روز هشتم "، توسط کانون ادبی قیصر امین پور همزمان با میلاد امام رضا(ع) نقد و بررسی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، عباس حسین زاده بندقیری گفت: نشست ادبی نقد کتاب مجموعه شعر سپید رضوی، باعنوان " روز هشتم " به‌مناسبت میلاد امام رضا(ع) توسط کانون ادبی قیصر امین پور در کتابخانه عمومی شهید رجایی شهرستان اهواز برگزار شد.

وی گفت: در بخشی از کتاب «روز هشتم» که به گسترش ادبیات و اشعار آیینی اشاره می‌کند، آمده است که شعر رضوی از رایج‌ترین و پرمخاطب‌ترین اشعار دینی طی چند دهه گذشته محسوب می‌شود. شعری که طبعا " به خاطر موقعیت شخصیت محوری خود در این سرزمین از اقبال ویژه ای برخوردار است. در هر صورت این عامل باعثافزایش انگیزه سرایش شعر رضوی هم شده که خواه ناخواه علاوه بر افزایش کمی این نوع شعر، باعثافزایش کیفی آن هم گردیده است. همچنین موجب تکثر فرم و محتوا شده است که از نتایج آن رونق سرایش شعر رضوی در قالب شعر نو بوده است.

حسین زاده افزود: این کتاب توسط مجید سعد آبادی گردآوری و به اهتمام موسسه انتشارات کتاب نشر و در ۱۵۰۰۰۰ نسخه چاپ شده است.

وی گفت: در این نشست که با حضور شاعران و فرهیختگان استان برگزار شد، علاوه بر نقد و بررسی کتاب " روز هشتم "، شاعران شرکت کننده به شعرخوانی در مدح اهل بیت و علی الخصوص حضرت امام رضا(ع) پرداختند.

در این نشست قاسم آهنین جان، شاعر و منتقد خوزستانی، به تبیین و تحلیل شعر آیینی پرداخت و در ادامه نیز این کتاب توسط این منتقد مورد نقد و بررسی قرار گرفت و دیگر منتقدان حاضر در این نشست نیز نقدهای خود را بیان کرده و کتاب فوق را از زوایای مختلف فنی و محتوایی مورد بررسی قرار داده و منتقدین در یک فضای صمیمی با نویسنده کتاب به بیان نقاط ضعف و قوت این کتاب پرداخته و نویسنده کتاب نیز پاسخ خود را به انتقادات بیان کرد.

در ادامه این نشست و مراسم، آیین شعرخوانی این مراسم با سرودن اشعاری دلنشین در مدح اهل بیت و علی الخصوص حضرت امام رضا(ع) توسط شاعرانی نظیر صدیقه صنیعی، میترا داوودی نیا، شاعر پیشکسوت سید لطف اله ناصری تحت عنوان " پرتو اسرار "، سارا حسینی، لیلی بهداروند، محبوبه باسیری، محمدی، رضا حیاتی، شعیب، احسان آذربنیاد، فردین کوراوند، بوروایه، محمدحسین ایزدی و حسین موسوی ادامه پیدا کرد که با خواندن اشعاری جذاب و شنیدنی فضای معنوی خوبی به این نشست صمیمانه بخشیدند.

وحید کیانی، دبیر کانون ادبی قیصر امین پور، در این مراسم گفت: برنامه های این کانون به صورت مستمر توسط اعضاء، در کتابخانه های عمومی برگزار می شود و تاکنون نیز چند جلسه نقد و چند کارگاه آموزشی توسط این کانون ادبی برگزار شده است که با استقبال خوب اعضای کتابخانه های عمومی و عموم مردم روبرو شده ایم.

وی افزود: در حال حاضر فعالیت های این کانون در حل بسط و گسترش می باشد و در آینده نیز برنامه های این کانون بیشتر خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز