خبرگزاری کار ایران

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان خواستار شد؛

انجمن اولیاء و مریبان، مشکل تأمین فضای مشاوره را از اعتبارات خود خارج کند

asdasd
کد خبر : ۲۰۷۴۰۱

اگر واقعا اولیاء و مربیان، ایفای نقش صحیح داشته باشند و تمام تلاش خود را در جهت ارتقاء آموزش به کار گیرند مطمئنا جامعه امروزی با چنین مشکلاتی مواجه نخواهد شد.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری در آغاز فصل مدارس در نشستی با شیخ کاظم سواری، رییس انجمن اولیاء و مربیان استان، به بررسی مشکلات دانش آموزان، مدارس و انجمن اولیاء و مربیان استان خوزستان پرداخت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، در این نشست که با حضور مشاور فرماندار اهواز در امور بانوان و تعدادی از فعالین حوزه زنان و آموزش انجام شد مشکلات مدارس، وظایف ذاتی انجمن اولیاء و مربیان، راهکارهای حل مشکلات و رفع کاستی ها مورد ارزیابی قرار گرفت و با همت مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری راه حل هایی برای کمک به انجمن اولیاء و مربیان در نظر گرفته شد.

الهه موالی زاده تعلیم و تربیت را امری فلسفی ارزیابی کرد و گفت: بحثاولیاء و مربیان یک بحثفلسفی است و از زمان ارسطو و افلاطون وجود داشته است و بحثبر سر این بوده است که سیستم آموزش و پرورش چگونه می تواند باشد. ارسطو می گوید مجموعه آموزش و پرورش زمانی می تواند موفق عمل کند که هماهنگی و همگونی بین مدرسه و اولیاء و مربیان وجود داشته باشد.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر جامعه گسترده است و صدا و سیما، گروه همسالان، گروه های ثانویه، رسانه ها و بسیاری ابزار دیگر جزو آموزش دهندگان محسوب می شوند و اگر واقعا اولیاء و مربیان ایفای نقش صحیح داشته باشند و تمام تلاش خود را در جهت ارتقاء آموزش به کار گیرند مطمئنا جامعه امروزی با چنین مشکلاتی مواجه نخواهد شد.

استاد دانشگاه شهید چمران اهواز هدایت و تعلیم کودکان را امری حیاتی در جامعه امروزی دانست و در این خصوص به خبرنگار ما گفت: تا قبل از این در بحثهدایت‌های رفتاری بر اولیاء به عنوان هدایت کننده در نهادهای تعلیم و تربیت تأکید می شد. امروزه می گویند اگر کودکان هدایت شوند می توان بسیاری از اشکالهای اولیاء و حتی مربیان را برطرف خواهد کرد.

وی با تأکید بر توجه ویژه مقام معظم رهبری به امر آموزش و تعلیم و تربیت اظهار داشت: مقام معظم رهبری بر بحثهای تربیتی تأکید ویژه دارد. متاسفانه در استان خوزستان سه نقش اصلی و ذاتی انجمن های اولیاء و مربیان کمرنگ بوده و دو نقش تحمیلی به آموزش و پرورش پررنگ شده است. دو نقش تحمیلی که حاشیه های بسیاری در استان و کشور ایجاد کرده است یکی بحثپوشاک مدارس است که سیستم لابی گری بسیار از هم گسیخته ای را ایجاد کرده است و تبدیل به نهادی برای رانت خواری شده است که لباس هایی با کیفیت نامطلوب با رنگ های نامناسب با گروه های سنی دانش آموزان به دانش آموزان و خانواده های آنها تحمیل می کنند. متاسفانه در بعضی از تولیدی ها موارد غیر قانونی مشاهده شده است که از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهیم کرد. خواهش مشخص من از نهادهای ذیربط این است که این ستاد منحل شود.

مدیرکل امور بانوان استانداری خوزستان در خصوص آشفتگی موجود در برنامه ها و مسائل مربوط به سرویس های مدارس گفت: ما بحثسرویس های مدارس را نیز اگرچه از طریق کارگروه ماده ۱۸ پیگیری می شود پیگیری خواهیم کرد تا فشاری به خانواده ها تحمیل نشود.

وی افزود: من معتقدم روش فعلی نیاز به اصلاح دارد و یکی از مواردی است که بسیار مورد اعتراض مردم قرار گرفته است. در تمام کشور حداکثر میزان تخصیص یافته پرداخت سهم سرویس های مدارس به تاکسیرانی یک درصد است که این میزان در استان خوزستان دو درصد بوده و به تازگی شورای شهر پیگیری هایی انجام داده که این مبلغ را به سه درصد افزایش دهد و این منصفانه نبوده و با مبلغ و میزان کشوری نیز هماهنگی ندارد.

مشکل مشاوره و کمک به اختلالات رفتاری، آموزشی و دریافت مشاوره تحصیلی برای دانش آموزان و خانواده های آنها و کمبود دفاتر مشاوره نیز یکی از مشکلات آموزشی در سیستم تعلیم و تربیت کشور و استان خوزستان است که با عزم جدی مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان فضاهای جدیدی برای کمک به انجمن اولیاء و مربیان در نظر گرفته شد.

وی از تخصیص مکان های جدید برای دفاتر مشاوره تحصیلی در استان خوزستان خبر داد و گفت: انجمن اولیاء و مربیان استان خوزستان می تواند بحثتأمین مکان را از اعتبارات خود خارج کند و با امضای تفاهم نامه از فضاهای در نظر گرفته شده برای این امر استفاده نمایند.

موالی زاده گفت: در تمام کانون های خانواده ما در سطح استان خوزستان یک اتاق جهت ایجاد مرکز مشاوره خانواده و مشاوره آموزشی به انجمن اولیاء و مربیان واگذار می کنیم. تمام مراکز کتابخانه های استان نیز ۲۸۰ مرکز بوده و با مرکز بانوان نیز همکاری دارند و بخشی از فضای آنها را نیز در اختیار انجمن اولیاء و مربیان خواهیم گذاشت تا این انجمن امکانات بیشتری جهت ارائه خدمات به دانش آموزان و خانواده های آنها در جهت کمک به آموزش جامعه در اختیار داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز