خبرگزاری کار ایران

مدیر کل امور اجتماعی استانداری خوزستان؛

رشد سرانه مطالعه در استان نیاز به مدیریت فرهنگی دارد

asdasd
کد خبر : ۲۱۰۷۸۲

در سالهای اخیر رتبه کشور ما بین ۳۵ تا ۴۰ بوده که رتبه خوبی است ولی رتبه قابل توجه و ایده آل ما نیست.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری خوزستان در حاشیه افتتاح کتابخانه نصر شهرستان گتوند گفت: حضور مسئولان شهرستان گتوند در مراسم افتتاح این کتابخانه نشان از علاقه و اشتیاق مردم گتوند به مسائل فرهنگی و کتاب و کتابخانه دارد که اینگونه با اتحاد و همدلی در این مراسم شرکت کرده‌اند و امیدوارم با تلاش‌های جمعی بتوانیم کارهای فرهنگی را در شهری که به حق، زمینه‌های فرهنگی و مشارکتی خوبی در آن وجود دارد انجام دهیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، مهرداد شریف مخمل‌زاده گفت: در این شهرستان این مردم هستند که در مسایل فرهنگی به دنبال مطالبات خود هستند و کمک می‌کنند به رشد و ارتقاء مسائل فرهنگی، مثل اهداء ساختمان این کتابخانه که توسط یکی از خیرین بزرگوار شهرستان انجام شده است و هرجا مردم پشتوانه باشند کار‌ها به خوبی به سرانجام خواهد رسید.

وی افزود: همه می‌دانید که مطالعه یکی از کیفی‌ترین شاخص‌هایی است که وضعیت فرهنگ را در یک جامعه مورد سنجش قرار می‌دهد و در سالهای اخیر رتبه کشور ما بین ۳۵ تا ۴۰ بوده که رتبه خوبی است ولی رتبه قابل توجه و ایده آل ما نیست و باید بدانید که زمینه لازم برای اینکه بتوایم این رتبه را ارتقا دهیم با وجود جوانان و مسئولا مشتاق و علاقه‌مند وجود دارد که نیاز به یک همت و عزم جمعی دارد.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری گفت: شهر گتوند شهر دکتر قیصر امین‌پور است و جا دارد یاد او را گرامی داریم. یادآوری قیصر امین‌پور، ما را وادار می‌کند که به فرهنگ و ادبیات توجه بیشتری داشته باشیم. اکنون تلاش‌های زیادی صورت گرفته تا این مقبره جایگاه مناسبی داشته باشد ولی فاز نهایی آن باقی مانده و امیدوارم این نماد فرهنگی استان به زودی تمام شود و همه استان به آن افتخار کنند.

در ادامه مراسم افتتاح، نماینده مردم شوش‌تر و گتوند در مجلس شواری اسلامی نیز گفت: این کاری که امروز صورت گرفت در واقع، پیش قدم آن مردم بودند و مسئولان پشت سر مردم قرار داشتند یعنی مسئولان با حمایت مردم توانستند این فضای خوب فرهنگی را برای همین مردم عزیز راه اندازی کنند. شهرک پنجم یکی از شهرک‌های شهرستان گتوند است که جزو محروم‌ترین شهرک‌های استان است که در سال‌های اخیر توجه خوبی به این شهرک شده است.

سید محمد سادات ابراهیمی افزود: خوشبختانه مردم این شهرک مشارکت خوبی درکارهای فرهنگی داشتند که با همت همین مردم اکنون شاهد افتتاح این کتابخانه هستیم.

وی در پایان تاکید کرد: درمناطق محروم به خصوص شهرک پنجم، رتبه‌های خوب کشوری را داشتیم که امیدواریم این کتابخانه باعثشناسایی بیشتر این استعداد‌ها شود و ما نیز در جهت خدمت رسانی هرچه بیشتر به مردم مناطق محروم تلاش کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز