خبرگزاری کار ایران

معاون دادستان عمومی و انقلاب اهواز هشدار داد:

شیوع مصرف مواد مخدر در اقشار مختلف مردم

asdasd
کد خبر : ۲۱۱۱۴۴

نسل جدید مواد روان گردان، گیرایی بسیار بالایی دارد و ممکن است فرد، با یک بار مصرف به آن وابسته شود و نتواند آن را ترک کند.

معاون دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اهواز نسبت به شیوع مصرف انواع مواد مخدر و روان گردان در میان اقشار مردم هشدار داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، صادقی گندمانی گفت: مصرف مواد مخدر، بلای خانمانسوزی است که خانواده‌های زیادی را درگیر خود کرده است و متاسفانه منحصر به قشر، یا سن خاصی نمی‌شود.

او افزود: تبلیغات غلطی که از سوی برخی شبکه‌های غیرمجاز ماهواره‌ای و اینترنتی صورت می‌گیرد مبنی بر اینکه این مواد روان گردان در لاغری، افزایش انرژی و درمان برخی بیمار‌ها مؤثر است و این تبلیغات، موجب رشد نرخ گرایش افراد به ویژه دانشجویان به مصرف مواد روان گردان شده است.

صادقی گندمانی گفت: مصرف این مواد، ضربه‌های جدی به سلامت روحی، اخلاقی و جسمی فرد و جامعه وارد می‌کند و برخی انواع آن مانند شیشه، موجب توهم بالایی در فرد می‌شود تا جایی که برخی افراد پس از مصرف آن، بر اثر توهمی که به آن دچار شده‌اند، دست به اعمالی همچون قتل نیز زده‌اند.

او تصریح کرد: این در حالی است که نسل جدید مواد روان گردان، گیرایی بسیار بالایی دارد و ممکن است فرد، با یک بار مصرف آن، به آن وابسته شود و نتواند آن را ترک کند.

صادقی گندمانی گفت: از سوی دیگر ناخالص بودن مواد مخدر موجود در بازار مصرف، موجب بروز امراض خاص در مصرف کنندگان می‌شود.

معاون دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اهواز با بیان اینکه هیچ فردی در جامعه، از خطرات مصرف و وابسته شدن به مواد مخدر و روان گردان مصون نیست، اظهار کرد: دادسرای عمومی و انقلاب اهواز به همراه پلیس مبارزه با مواد مخدر و سایر دستگاه‌های ذی ربط، در تلاش هستند تا جلوی ورود مواد مخدر و روان گردان و فعالیت قاچاقچیان را در این شهرستان بگیرند؛ اما برای کاهش مصرف این مواد، همهٔ دستگاه‌ها و نهاد‌ها باید همکاری کنند.

گندمانی درباره کشفیات مهم محموله‌های بزرگ مواد مخدر در امسال گفت: در فروردین ماه امسال ۱۳۶ کیلو و ۶۰۰ گرم تریاک و ۷۹ کیلو و ۱۰۰ گرم حشیش در یک محموله و سه کیلو و ۲۵ گرم در یک محموله دیگر کشف و ضبط شد.

به گفته او، در تیرماه، یک محموله حاوی ۹ کیلو و ۸۶۰ گرم شیشه کشف و ضبط شد و قاچاقچیان و عوامل تهیه و توزیع مواد مخدر و روان گردان باید بدانند دستگاه قضایی از هرگونه تلاش برای برهم زدن نقشه‌های شوم آنان کوتاهی نخواهد کرد و مبارزه با قاچاق، توزیع و مصرف این مواد، همچنان ادامه دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز